בהר הרצל

הנשיא ספד לרעייתו: "היית ירושלמית יותר מירושלמים"

בדברי ההספד אמר הנשיא ריבלין על רעייתו נחמה ז"ל: 'אני בטוח שעוד אחפש אותך בלילות ובימים, הקוגל הירושלמי שלך, מתוק וחריף כאחד היה יותר טוב מהקוגל של שערי חסד' (ארץ)

(צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)

מסע הלווית גברת נחמה ריבלין ז"ל: הלווית הגברת הראשונה התחילה בשעות הבוקר (רביעי) המאוחרות, כאשר ארונה הוצב ברחבת תיאטרון ירושלים, ורבים עברו לחלוק לה כבוד אחרון. לאחר מכן הגיע הנשיא יחד עם אחותה, והנכד שלה כדי לחלוף על פני הארון ולתת כבוד לנפטרת.

לאחר מכן המשיך יחד עם הארון לכיוון חלקת גדולי האומה בהר הרצל במסוך לבית מגוריהם - בבית הכרם.

בלוויה משתתפים כמעט כל בכירי המדינה: ראש הממשלה נתניהו ורעייתו שרה, יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, ראשי הסיעות וחברי הכנסת, שגריר ארה"ב דייוויד פרידמן, הרמטכ"ל אביב כוכבי, נשיאי בית המשפט העליון לשעבר ושופטים בכירים.

נשיא המדינה ריבלין נשא דברי הספד והצליח לרגש את המשתתפים: "נחמה. נחמה שלי. אימאלה שלנו. קמתי הבוקר, את יודעת שלא הצלחתי לישון. הסתכלתי בתאריך, המוכר כל כך, יום הולדת שמח. יום הולדת עצוב. נחמה, שבת היום הביתה. קרוב לנוף. קרוב ליער - "מחסן התבלינים", כך קראת לו, כשאת מלקטת לך אזוב, קורנית ואפילו פטריות".

"נחמה", אמר הנשיא: "היית ילדת הכפר, ילדת הטבע, מושבניקית, אשת אדמה. כשהכרתי אותך, חשבתי לפעמים, שעשיתי לך עוול, שאולי אני עירוני מידי, ירושלמי. מהר מאד למדתי ממך, שאפשר לגלות את האדמה של ירושלים, לרכוב על סוסים, לעדור בטוריה, לגדל ירקות בעונה! רק בעונה וצמחי תבלין בגינה".

"אט אט, צמחו בך שורשים ירושלמים. היית ירושלמית יותר מירושלמים, וריבלינית יותר מרבלינים. הקוגל הירושלמי שלך, מתוק וחריף כאחד, היה יותר טוב מהקוגל של שערי חסד. ומאימא שלי, למדת את המתכון לברונז'ינס, חצילים חריפים, שהיו המאכל האהוב עלי."

הנשיא עבר לדבר על הפן האישי כשנבחר: "אף פעם לא רצית להיות באור הזרקורים, אבל הבנת שכאשת נשיא המדינה יש לך תפקיד, וקיבלת אותו על עצמך. ובכל זאת החלטת לעשות את המוטל עלייך לא כ'אשת נשיא המדינה', אלא מתוך החלטה לזרוע, להשקות ולגדל את מה שבאמת צריך טיפול כזה, מסור ויודע. ובחרת - לתמוך בילדי החינוך המיוחד."

ריבלין התרגש: "בחודשים האחרונים שאלו אותי איזה אמא את, ועניתי, שאת אמא שבמשך ארבעה חודשים לא עזבו את מיטתה לרגע לא הילדים ולא בני הזוג שלהם. לרגע לא עזבו אותך לבד. כזו אימא היית, כזו סבתא. ותודה לכל האזרחים והאזרחיות שדרך העיניים שלכם והמילים שלכם והנוכחות שלכם זורח אלינו שוב ושוב אורה של נחמה שלנו, כמו אלף שמשות."

לסיום אמר: "נחמה, רעייתי, אהובתי, אני מתקשה להאמין שאלו דברי פרידה. אני בטוח שעוד אחפש אותך בלילות, ובימים גם. תודה לך נחמה, על האהבה, על הזוגיות, על המשפחה, על כך שהיית תמיד איתי, על היד התומכת והלב המקשיב, על ההומור ועל המחשבה החדה, ועל זה שזכיתי להיות, בן זוגה של רעיית נשיא המדינה. "מים רבים לא יוכלו לכבות את האהבה ונהרות, כל הנהרות בעולם, לא ישטפוה". נוחי בשלום על משכבך".

יצוין, כי הנשיא ובני משפחתו יקבלו ביקורי תנחומים במשכנו בזמנים הבאים: יום חמישי, בשעות הבוקר: בין 13:00-10:00, ובין 19:00-16:00, וכן ביום שישי בין 14:00-10:00.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר