נגד טראמפ

אבו מאזן זועם: "מקווה שעסקת המאה תלך לעזאזל"

יו"ר הרשות הפלסטינית מצהיר שוב על התנגדותו לתכנית השלום של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, ובברכה לקראת החג המוסלמי, הביע תקווה שהיא "תלך לעזאזל" (העולם הערבי)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
אבו מאזן (צילום: Flash90)

ברשות הפלסטינית מתנגדים פומבית לתכנית השלום של ממשל טראמפ, שהחלק הכלכלי מתוכה כבר פורסם, והלילה, מנפיק היו"ר, אבו מאזן, עוד התבטאות חריגה.

במסגרת ברכתו לקראת החג המוסלמי עיד אל-פיטר, הביע אבו מאזן את תקוותו כי התכנית, שזכתה לכינוי "עסקת המאה", תלך לעזאזל.

"אני מקווה שהעיד אל-פיטר הבא יביא לנו, העם הפלסטיני, שחרור של ארצנו מהכיבוש הישראלי, הקמת מדינתנו העצמאית, עם ירושלים המזרחית כבירתה, והתגברות על המזימות שהופנו נגד הסוגיה הפלסטינית, כולל עסקת המאה, שתלך לעזאזל" - אמר.

ראש הממשלה הפלסטיני, מוחמד אשתייה תקף אף הוא בראיון שהתפרסם אתמול בניו יורק טיימס את התכנית. "ממשל טראמפ מדבר על שיפור הכלכלה הפלסטינית, לאחר שחיסל את הסיוע האמריקאי וכן הפסיק את הסיוע לארגון אונר"א. מדובר באותם האנשים שמייבשים לחלוטין את המשאבים הכספיים שלנו".

"אנחנו מקווים שמדינות ערב לא יילכו לוועידה. יש מדינות שנמצאות תחת לחץ רציני - יש כאלה שיכולות להרשות לעצמן אותו וחלק לא", ציין אשתייה. בתשובה לשאלה מדוע הפלסטינים אינם מגיעים לוועידה כדי להוכיח שאינן מוותרים כרוניים, השיב כי הבכירים ברשות לא הוזמנו לאירוע, ובכל מקרה "השתתפות בכל שלב שהוא בתוכנית השלום של טראמפ היא נפילה למלכודת שלהם".

לדבריו, "אנחנו לא דוחים כרוניים, אבל האמריקאים נוקטים בטקטיקה של סחיטה שלא תניב פירות - מי שחושב בוושיגנטון שיש להביס את הפלסטינים כדי שייכנעו, אז הם יקבלו את זה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר