סערת הבריכה בפ"ת

גרינברג נגד גרינברג: "אבסורד וחוצפה, הרוב שומר שבת"

ראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג אישר את פתיחת הבריכה בשבת - בלב שכונה דתית, אך מתברר שהוא עצמו התנגד בעבר למהלך: "התנהלות זו מופקרת וחסרת תיכנון" (חדשות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
רמי גרינברג (צילום: באדיבות המצלם)

סערת הבריכה בפתח תקווה ממשיכה לעורר סערה: כפי שסוקר ב'כיכר השבת', הבריכה בשכונת "הדר גנים" תיפתח בשבת, בגיבוי ראש העיר רמי גרינברג, ובשל כך - בציבור הדתי והחרדי מחרימים את הבריכה.

אלא, שמפרוטוקולים שהגיע ל'כיכר השבת' עולה כי רה"ע פ"ת בעצמו דרש בעבר לסגור את בריכת הדר גנים בשבתות.

כפי שפורסם כאן לראשונה, ראש העיר פתח תקווה רמי גרינברג, המכהן בעצמו לראשונה בפ"ת, כיו"ר הנהלת מתנ"ס עמישב המפעילה את הבריכה, קיבל החלטה לפתוח את הבריכה שבלב השכונה הדתית בשבתות השנה כולה. כולל בימי החורף. תוך טענה כי זו החלטה שהתקבלה בעבר, וכי אין שום הצדקה מוסרית לסגור את הבריכה בשבתות.

גרינברג תקף בחריפות את החרם הצרכני על הבריכה שהובילו כל רבני השכונה והעיר בהובלת הציבור הדתי לאומי. בראיון ל'מנדי ביתאן' בכאן מורשת אמר אמש; "מי שמחרים את הבריכה וגורם לעיריה נזק כלכלי, שלא יבוא לבקש תקציבים, תמיכות, וישיבות בין הזמנים".

אלא שמסמך שהגיע לידי "כיכר השבת", מגלה כי רה"ע פ"ת רמי גרינברג בעצמו, דרש לסגור את בריכת עמישב בשבתות בטענה שאותה בדיוק טוענים היום תושבי השכונה הדתית והחרדית שבתוכה הבריכה: הבריכה מהווה פגיעה קשה מאוד בשומרי השבת בשכונה, ובאוירה הדתית שלה.

להלן דברים שכתב חבר מי ששימש אז בתפקיד חבר מועצת העיר פ"ת רמי גרינברג במכתב למערכת עיתון מקומי בעיר לפני כשנתיים: "זה אבסורד וחוצפה שמשדרגים מקום ואחרי השידרוג יהיה פעיל כל השנה וימשוך כמות הרבה יותר גדולה של משתמשים. ויעשו זאת ברכבים עם הרבה רעש וזאת בלב שכונות דתיות וחרדיות שהרוב הברור והמוחץ שלהם שומר שבת".

עוד הוסיף גרינברג: "התנהלות זו מופקרת וחסרת תיכנון, חשיבה , או רגישות על חשבון הערכים והמסורת החשובה לציבור באותו מקום מגורים. בכבוד רב רמי גרינברג"

בשיחה עם 'כיכר השבת' מציג ראש העיר רמי גרינברג תמונה שונה מזו שהציגו תושבים בשכונה. "מדובר בבריכה שהייתה פתוחה תמיד בשבת", אומר גרינברג.

לדבריו, "לפני הבחירות הייתה ישיבת הנהלה. ראש העירייה הקודם איציק ברוורמן תמך שהיא תהיה פתוחה בשבת. חברי יהדות התורה והבית היהודי לא צייצו מילה. בכניסתי לתפקיד אמרו שיש החלטה של המתנ"ס שהבריכה תהיה פתוחה בשבתות בכפוף לסטטוס קוו תוך כבוד מירבי".

גרינברג מוסיף ואומר כי "כשישבתי באופוזיציה, רציתי לעשות מחאה על פתיחת הבריכה בשבת. הייתי בביתו של הגאון רבי יגאל רוזן שהורה לי לא לעשות מהומות ולשמור על הסטטוס קוו".

לסיום, אומר גרינברג כי "הפוליטיקאים החרדים שותקים, והם יודעים למה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר