זהירות, חלב לפניכם

סרטן, סוכרת ודלקות • הסכנות המסתתרות במוצרי החלב

ערב חג השבועות, צריכת החלב ומוצריו - בעליה, אך מאחורי הדימוי הבריא מסתתרות לא מעט סכנות - מסרטן הערמונית וסרטן ילדים ונשים ועד לסוכרת נעורים ואף הפרעות קשב וריכוז (חדשות, בריאות)

(צילום: שאטרסטוק)

נהגו בני ישראל לאכול חלב ומוצרי חלב בחג השבועות. טעמים רבים ניתנו לכך, ובשנים האחרונות, נראה כי יש תחרות סמויה מי מכין יותר עוגות חלביות, מרשימות יותר ומפוארות יותר.

אך מתחת לחלב שזכה לדימוי בריא בעזרת קמפיינים נרחבים, ומאחורי הטעם המתוק והערב לחיך של עוגות הגבינה, מסתתרת הסכנה.

הראשון להזהיר מצריכת החלב, היה הרמב"ם שכתב: "וכל מה שיעשה מן החלב או יתחבר עמו רע מאד. וכן מה שנתבשל מן החלב או מה שיתבשל בו - רע מאד. כל מיני הגבינה רעים מאד ועבים מאד".

מוצרי חלב, אילוסטרציה (צילום: Nati Shohat/Flash90)

'כיכר השבת' ליקט עבורכם בקצרה את הסכנות הבולטות:

סרטן ערמונית: מחקר שנערך בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת הרווארד, בדק את תזונתם של יותר מ- 20,000 רופאים, העלה כי קיים קשר בין צריכה גבוהה של מוצרי חלב לבין שכיחות גבוהה של מקרי סרטן ערמונית. מחקרים נוספים, העלו תוצאה דומה.

סרטן ילדים: מחקר שנערך באוניברסיטת קורנל העלה כי ילדים שצרכו מוצרי חלב, חלו יותר בסרטן הכבד מאשר ילדים שנמנעו מחלב. בנוסף, ההורמון IGF-1 המצוי במוצרי חלב, הוגדר בארה"ב כ"שותף מרכזי בהתפתחות הסרטן בילדים".

סרטן נשים: מתברר כי נשים שהקפידו על שתיית כוס חלב אחת ביום, חלו פי 3.1 בסרטן השחלות, לעומת נשים שנמנעו משתיית חלב.

סוכרת נעורים: סקר של המרכז הרפואי האוניברסיטאי ”אקר", שנערך במגוון מדינות ברחבי העולם, כולל ישראל, העלה כי במדינות בהם שותים יותר חלב, חלו יותר ילדים בסכרת נעורים.

זהירות, סוכרת! אילוסטרציה (צילום: Nati Shohat/Flash90)

מה הקשר? מחקר מצא כי הקזאין, אחד מחלבוני החלב, מעורר את המערכת החיסונית של הילד, הכוללת את הפוטנציאל להתפתחות הסוכרת.

הפרעות קשב וריכוז: ד"ר ג'יי גורדון, רופא ילדים אמריקני מוכר, כותב בספרו "בלי ריטלין", כי אי צריכת חלב, נמצא כאמצעי יעיל לטיפול בהפרעות קשב וריכוז.

גם ברפואה הסינית, רואים בחלב גורם מרכזי להפרעות קשב וריכוז, שכן אכילת חלב ומוצרי חלב גורמת ליצירת לחות וליחה, מכניסה איכות של קור ומים לגוף, מה שגורם להתפתחות עייפות, ישנוניות, הפרעות קשב, קושי באיכות הריכוז, עצבנות, נטייה להתפרצויות ולאלימות.

אז רגע לפני שאתם לוקחים עוד חתיכה מעוגת הגבינה, לוגמים עוד כוס שוקו או חלב, ונהנים מעוד בלינצ'ס - כדאי שתזכרו: ונשמרתם מאוד לנפשותיכם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר