עשור אחרי חיסולו

נעצרו חשודים ברצח המרגל שבתאי קלמנוביץ'

עד היום לא פוענח מי עומד מאחורי החיסול המהדהד של המרגל הרוסי בישראל שבתאי קלמנוביץ, שנחשב ל'מוצלח' בעיני מומחי ביון עולמיים. כעת, לאחר עשור, נעצרו חשודים (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
קלמנוביץ' (צילום: Moshe Shai/FLASH90)

רוסיה: רשויות החוק במדינה עצרו לאחרונה 3 חשודים במעורבות בחיסול המרגל שבתאי קלמנוביץ', שנורה למוות במוסקבה הבירה לפני עשור שנים.

לפי הדיווח הערב (חמישי) בסוכנות 'אינטרפקס' הרוסית, אחד העצורים האלמוניים לעת עתה, הוא מי שיזם את הרצח המהדהד. חשוד זה אף הובא בידי הרשויות לדיון בבית המשפט, כדי שזה יאריך את מעצרו. "הוא חשוד בתכנון הרצח", אמר נציג החוקרים, בדיון המשפטי.

כמו כן שלשום נעצרו שניים נוספים, ג'בריל קוסטויב ועלי בלחורוב. העבירות בהן הם חשודים: רצח, ניסיון רצח והברחת כלי נשק. מאחורי השניים הללו, שנכון לעכשיו מכחישים כל קשר לחיסולו של קלמנוביץ', ישנו לפי הדיווחים עבר פלילי מסועף.

כזכור, קלמנוביץ', שעלה מליטא לישראל בשנת 1971, גויס בגיל 24 לשירות הק.ג.ב הרוסי, ובמשך תקופה היה 'סוכן רדום'. בהמשך הוא הפך לפעיל במפלגת העבודה, ואף עבד כיועץ פרלמנטרי של השר יגאל הורוביץ וכן בלשכת העיתונות הממשלתית.

לפי כתב האישום שהוגש נגד קלמנוביץ' כשנחשף ונעצר, הוא נהג להעביר ידיעות למודיעין הרוסי במשך 17 שנה. בשל כך הוא ריצה עונש של חמש שנות מאסר, אך שוחרר מוקדם בגין מצב בריאותו הרופף , שב לרוסיה - ושם היה לאיש עסקים בולט בתחום הספורט והמוזיקה.

ב-2 בנובמבר 2009, בעת ששהה ברכב המרצדס שלו במרכז מוסקבה, סמוך לבניין משרד החוץ, נרצח המרגל לשעבר בירי 20 כדורים, מרכב חולף - ועד היום לא נודע מי עומד מאחורי חיסול זה שנחשב ל'מוצלח' בעיני מומחי ביון עולמיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר