הערכה

נתניהו יעתור לבג"צ בבקשה לדחות השימוע

ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי לעתור לבג"צ נגד החלטת היועץ המשפטי לממשלה שלא לדחות לו את השימוע בשל הבחירות. היועמ"ש יבקש מנתניהו לקבל החלטה (אקטואליה)

קובי רוזן | כיכר השבת |
נתניהו והיועמ"ש (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי לעתור לבג"צ נגד החלטת היועץ המשפטי לממשלה שלא לדחות לו את השימוע בשל הבחירות. היועמ"ש יבקש מנתניהו לקבל החלטה בתוך ימים, כך דווח הערב (ראשון) בחדשות 12.

על פי הדיווח, במשרד המשפטים "משוכנעים שנתניהו משחק על זמן ושפניו לבג"ץ, ועל כן היועץ ביקש מנתניהו להודיע עד מחר שבכוונתו להתייצב לשימוע. אם אכן יודיע שהוא מתייצב, לפי מנדלבליט הוא לא יוכל לטעון בבג"ץ אחרת. אך אם בכוונת נתניהו לעתור לבג"ץ הוא מוכרח להודיע על כך במהרה".

כזכור, נתניהו הגיב להחלטת מנדלבליט שלא לדחות לו את השימוע ואמר: "בתיק פעוט של עבירות תכנון ובנייה דוחים שימוע בלמעלה משנתיים ובמקרה של שלושה תיקים נגד ראש הממשלה, תוך תקופת בחירות, מסרבים לדחות אפילו בכמה חודשים. זאת ההגדרה של אי-צדק. זה בוודאי מעורר תמיהה".

במכתב התשובה של עוזר היועמ"ש שנשלח לפרקליטו של נתניהו, נכתב למעשה, כי עליו להודיע עד מחר אם בכוונתו להגיע לשימוע במועד שקבע מנדלבליט, או שמנדלבליט יוכל להגיש נגדו כבר כעת כתב אישום.

נתניהו ביקש את דחיית השימוע בשל פיזור הכנסת וקיום הבחירות ב-17 בספטמבר, וביקש כי ההליך יידחה "למועד סביר" לאחר הבחירות. מנגד, במשרד המשפטים אמרו: "היועץ המשפטי לממשלה שקל את הדברים, ולאחר שקילת מכלול השיקולים והאינטרסים הרלוונטיים מצא, כי בנסיבות העניין אין הצדקה להיעתר לבקשה ולשנות מהמועדים שנקבעו לקיום השימוע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר