פיקוח נפש דוחה שבת

"מצוקה קשה": חרדית שהותקפה, 'סימסה' בשבת - וניצלה

תקיפה חמורה שחוותה אישה חרדית, אילצה אותה לשגר מסרון ל"שוטר קהילתי" - בעיצומה של שבת קודש. משיחת טלפון היא החליטה להימנע, כי חשה שזה עלול לגרום סכנה מוחשית, כדבריה (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

חייה של אישה חרדית ניצלו, בזכות מסרון ששלחה בשבת: בשעות הצהרים המוקדמות, שלשום (שבת), קיבל שוטר קהילתי באחת משכונות ירושלים הודעה למכשיר הטלפון שלו, ובה שאלה: "האם אתה השוטר הקהילתי?". השוטר, שענה בחיוב, ניסה ליצור קשר טלפוני עם הפונה, אך זו נמנעה מכך.

השוטר הקהילתי הבין כי מדובר במקרה חריג, שמאחוריו מסתתרת ככל הנראה מצוקה קשה, והמשיך את ההתכתבות עם האישה, שבשלב מסוים החלה לשתף את השוטר בפרטים מהם עלה כי היא נתונה בסכנת חיים מוחשית.

למרות ניסיונותיו של השוטר, סירבה האישה למסור את הכתובת בה היא נמצאת. רק לאחר מאמצי שכנוע שארכו רגעים ארוכים, היא הסכימה - ואז התמונה התבהרה: מתברר, כי מדובר באישה שהותקפה באלימות, וחוששת להתקשר כי חשה שהסכנה עדיין מוחשית.

בשל כך היא ביקשה כי שוטרים שיגיעו למקום יעשו זאת ללא רעש וללא בולטות. בשלב זה הזעיק השוטר הקהילתי צוות של שוטרי סיור והנחה אותם להגעה מהירה ושקטה לעבר הדירה שהוזכרה.

השוטרים, שהבינו את רגישות האירוע, הגיעו תוך זמן קצר לעבר הבניין, חנו במרחק שימנע את זיהויים ונכנסו לדירה. המראה שנגלה לעיניהם לא הותיר ספק באשר להתרחשות הקשה שאירעה במקום: האישה וילדיה הותקפו באלימות.

בעקבות כך עצרו השוטרים את הבעל בחשד למעשי אלימות, ובמקביל סייעו לאישה ולבני הבית האחרים שהיו בו באותה העת.

במשטרה יודעים היום לומר, כי היה זה שוטר קהילתי המתגורר באותה שכונה, ושהפך בשל כך לבן בית ברוב המשפחות המתגוררות באזור: "הוא המענה הראשוני של כל צרה בה נתקלים התושבים".

"אנו קוראים לציבור לא להסס, ובכל אירוע - גם אם הוא גבולי - להיעזר בשוטרים הקהילתיים, שמספרי הטלפונים שלהם מופצים בכל מקום בו הם שוהים", מדגישים במשטרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר