מודיעין עילית

תינוק שנשכח ברכב ניצל על ידי ערבי; אביו נמלט במהירות

בתיעוד שהגיע ל'כיכר השבת' ניתן לצפות בכל שלבי האירוע הדרמטי: נטישת התינוק בידי אביו בתוך הרכב הלוהט, גילויו על ידי הפועל הערבי וריצת האמוק של האב כשנזכר בבנו הפעוט • צפו (אקטואלי)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
(צילום: מצלמות אבטחה)

זה קרה לפני כשבוע וחצי, בעיר מודיעין עילית. אב שכח את בנו התינוק ברכב, ופנה לעיסוקיו. רק עינו הבוחנת של פועל ערבי, בצירוף תושיית חברו ונהג מונית שהיה במקום, הצילו את חיי הפעוט בן חמשת החודשים.

כפי שניתן לצפות בבירור, בתיעוד שהגיע ל'כיכר השבת', ביום שישי, כ"ו אייר, החנה אדם את רכבו בחנייה שמאחורי 'מרכז קס"מ', ברחוב אבני נזר בעיר, בשעה 9:30 בבוקר, והלך לדרכו.

האב יוצא מהרכב

כמעט 20 דקות לאחר מכן, ב-9:47, החל פועל ערבי העובד במאפייה סמוכה, 'מאפה הבית', לצעוד לפי תומו לכיוון הרכב החונה.

כשהוא התקרב, הבחין העובד בפעוט הנמצא בתוך המכונית. בשלב זה, כפי שמתאר נהג המונית שלומי וקולקר, החלה המהומה: "הערבי קרא בבהלה לחברו היהודי, בנו של בעל המאפייה, וגם אני שבדיוק הגעתי לשם הצטרפתי להתקהלות".

הפועל מציץ לתוך הרכב ומגלה בו את הפעוט הנעול

"הסתכלתי לתוך האוטו", ממשיך שלומי ומספר ל'כיכר השבת', "וראיתי תינוק יושב בתוכו, כולו אדום ולוהט. הבנתי שהמצב מסוכן, ושכל רגע קריטי".

וממחשבה למעשה: "ארגנתי מטף כיבוי מאחת החנויות, כדי לנפץ איתו את שמשת הרכב בלי שאפצע, אבל רגע לפני כן ניסיתי ללחוץ חזק על ידית על הדלת - והצלחתי".

"מתברר, שהאבא שבינתיים חזר מהעיסוקים שלו, הגיע מה'גשר' למעלה, ראה את ההמולה סביב האוטו שלו ומיד הבין מה קרה, אז הוא פתח את הדלת עם השלט שהיה אצלו, תוך כדי שהוא רץ לכיווננו", מסביר הנהג מתחנת 'מודיעין עילית'.

ריצת האב המבוהל לעבר ההתקהלות סביב בנו

הפעוט כבר הוצא בשלב זה אל מחוץ לרכב הלוהט, כשהוא אפאטי חלקית; לא מגיב בצורה טובה לסביבה.

האנשים שהיו במקום אמרו לאב המבולבל שימהר להיכנס עם תינוקו לאחת מקופות החולים השוכנות בבנין כדי לבדוק את מצבו של הפעוט, ואף הזעיקו אמבולנס.

"ופה היינו בהלם", מסיים נהג המונית לתאר את שאירע: "האבא לא הסכים לכלום. הוא התניע את הרכב, לקח את התינוק ונעלם מהמקום במהירות. כנראה שהלחץ שידווחו על מעשיו - חוסר האחריות בשכחת התינוק שלו - גבר אצלו על הכל...".

תיעוד מקרה זה, ממחיש את הקלות בה ניתן חלילה לשכוח ילדים ברכב, כפי שאירע לא פעם בעבר.

מקרים רבים של נעילת ילדים בתוך רכב, או שכחה שלהם, מסתיימים לעתים קרובות בנס, ואף לא מגיעים לכותרות. אך לכל זכורים האירועים הקשים שהסתיימו באסון כבד. כך לדוגמה מותו לפני שנה של נריה טייאר בן השנתיים ברכסים, ומעט לפני כן מותו של גלעד בונה בן ה-4 בנתיבות.

אליה וינגוט ז"ל ושני אחים מהפזורה הבדואית שנשכחו ברכבם (צילום: מתוך פייסבוק)

בעבר הרחוק יותר היו אלו אליה וינגוט בן השנה וחצי מפתח תקווה וחנה רינה פלדמן בת השנה וחצי מביתר עילית, שמצאו את מותם בתוך רכב סגור.

מערכת אכיפת החוק נוהגת להתחשב במצבם הנפשי של הורי הילדים שנפטרו, ובדרך כלל לא מגישה נגדם כתבי אישום בגין רשלנות.

צפו בתיעוד ממודיעין עילית

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר