הכנסת אורחים

בזכות האורח: בן ה-4 ניצל מטביעה בבריכת הצימר

בימים האחרונים אנו עדים ללא מעט מקרים של טביעת ילדים בבריכות, בבתים ובצימרים. סיפור מרגש שסיפר המשפיע רבי אלימלך בידרמן, מלמד על המצווה שהצילה ילד מטביעה (בארץ)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

בימי הקיץ החמים, ובפרט במהלך הימים האחרונים, מתפרסמים שוב ושוב מקרים של פעוטות וילדים קטנים שטובעים בבריכות, בבתים ובצימרים, כאשר ההורים נמצאים בקרבת מקום ולא מצליחים למנוע את הטרגדיה ל"ע.

‏רק ביממה האחרונה המרכז הרפואי זיו עדכן כי הפעוט בן השנה וחצי שטבע בצימר בצפת - שוחרר במצב טוב לביתו, בעוד הילד בן הארבע וחצי שטבע בבריכת שחייה בצימר בראש פינה, עדיין מאושפז במצב קריטי.

סיפור מרגש שסיפר המשפיע רבי אלימלך בידרמן בערב חג השבועות מלמד על מצות הכנסת אורחים שהצילה ילד ממקרה דומה.

מדובר בזוג צעיר שלהם בן קטן שיצאו לשבת של נופש ושכרו לשם כך צימר בצפת, הסיפור התרחש בשבת פרשת בהר, ולאחר שהגיעו לצימר, התקשר אליהם בן משפחה, גרוש ללא ילדים, ואמר כי גם הוא שוהה בצפת בשבת, וביקש אם יוכל להתארח אצלם באותו הצימר.

הזוג התלבט מאוד משום שאיש אינו חפץ לארח אורחים בחופשה בצימר, אך למרות זאת, הם החליטו לקיים מצוות הכנסת אורחים בהידור ונאותו לבקשתו של האורח הלא צפוי.

הגר"א בידרמן מספר כי שעות לפני כניסת השבת, כאשר ההורים הכינו במטבח את צרכי השבת, הילד הקטן רדף בחצר אחר כדור, הכדור ברח למי הבריכה והילד בן ה-4 - אחריו, אל תוך המים.

האורח, שישב באותה העת בגינה, זינק לעבר הילד ומשה אותו מן המים. הילד פונה לבית החולים בצפת במצב טוב, והרופאים קבעו כי לולי אותו אדם שהצילו - כבר לא היה בין החיים ח"ו.

"אם ההורים היו מסרבים לארח את אותו אורח לא קרוי, הם היו רח"ל מאבדים את בנם הקטן", סיכם הגר"א בידרמן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר