ניצחון לטראמפ

למרות החרם הפלסטיני: מצרים, ירדן ומרוקו יגיעו לפסגת בחריין

הוועידה הכלכלית לקידום תכנית המאה של הנשיא טראמפ יוצאת לדרך, ומספר מדינות ערביות הודיעו על השתתפותן, למרות ההחלטה הפלסטינית להחרמת הפסגה בבחריין (מדיני)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

ירדן, מצרים ומרוקו אישרו היום (שלישי) לבית הלבן כי ישתתפו בפסגת בחריין, הוועידה הכלכלית להשקעות ברשות הפלסטינית. המדובר בוועידה היוצאת לדרך כחלק מתכנית השלום של ממשל טראמפ, שזכה לכינוי "עסקת המאה". ברשות הפלסטינית החרימו את הוועידה, אך המדינות הערביות, כאמור, ישתתפו בה.

בכיר בבית הלבן אמר לחדשות 13: "השתתפות שלוש המדינות בוועידה היא כישלון של הפלסטינים, שהפעילו לחץ נגדי בניסיון לשכנע עוד מדינות ערביות להחרים את הפסגה".

עבדאללה מלך ירדן, התייחס לנושא במהלך פגישה עם פוליטיקאים מקומיים ועיתונאים, להם אמר כי העמדה הירדנית בסוגיה הפלסטינית לא השתנתה.

"ירדן חייבת להשתתף בכל ועידה שקשורה לנושא הפלסטיני, כדי לדעת מה קורה וכדי לא למצוא עצמה מחוץ לחדר", הסביר.

עם זאת, הוא הוסיף כי הוא "מעריך שלא יקרה שום דבר חדש בכל הנוגע ל'עסקת המאה' בקיץ הקרוב". לדבריו, הלחץ על ירדן בנושא תוכנית השלום של טראמפ פחת.

בהודעת הבית הלבן על כינוס הוועידה נכתב כי "הסדנה תאפשר דיונים על חזון ומסגרת מעשיים ושאפתניים לעתיד משגשג עבור העם הפלסטיני והאזור כולו. אם הוא ייושם, יש לחזון פוטנציאל לשנות חיים באופן קיצוני ולהוביל את האזור בדרך לעתיד בהיר יותר".

מי שפעל רבות על מנת להביא לקיום הוועידה ולהשתתפות המדינות הערביות, הוא ג'ארד קושנר, חתנו היהודי ויועצו הקרוב ש נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר