הקצנה נוספת

'הפלג' לעריקים: לא להתייצב לקבלת פטור

עשרות עריקים בני 'הפלג הירושלמי' שהגיעו לגיל 27 יכולים לקבלת 'פטור' מהצבא, אם רק יתייצבו בלשכת הגיוס לשם כך, אך בוועדה להצלת עולם התורה אוסרים זאת (חדשות, חרדים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
הפגנה נגד מעצר עריק. ארכיון (צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90)

כאלף וחמש מאות בני ישיבות ואברכים מוגדרים כ'עריקים', כך עולה מנתוני 'הוועדה להצלת עולם התורה' של 'הפלג הירושלמי'. מדובר, באנשי 'הפלג' הנשמעים להוראת ראש הישיבה הגר"ש אוירבך זצ"ל שלא להתייצב בלשכות הגיוס לקבלת 'דיחוי' ו'מעמד בן ישיבה'.

עשרות מתוכם שהגיעו לגיל 27 מקבלים בימים אלו מכתבים מצה"ל כי בשל גילם הם זכאים לקבלת 'פטור' מהצבא, ושלם כך הם נדרשים להגיע ללשכות הגיוס כדי לקבל את הפטור.

קבלת הפטור לא מתאפשרת אלא רק לעשרות בלבד מתוך המשתמטים משום ששנת הגיוס שלהם היתה בעת פקיעת חוק טל, ולא הוגדרו עריקים עד לכניסת החוק החדש לתוקף.

למרות שמדובר לכאורה בהליך פורמלי של התייצבות לקבלת הפטור, ב'ועדה להצלת עולם התורה' מזהירים שלא להתייצב גם לשם הליך זה.

במודעה שמפרסמת הוועדה נכתב כי "בתקופה האחרונה נשלחים על ידי רשויות הצבא, זימונים לקבלת 'פטור' (לבני עלייה שעל פי חוקיהם זכאים לקבלת 'פטור' מחמת גילם), מתוך כוונה לדרוש מבני העלייה להתייצב, לצורך קבלת ה'פטור'".

"אנו שבים ומזכירים את הוראתו הנחרצת של רבינו ה'דרכי שמואל' זיע"א. כי אין לשתף פעולה כלל עם רשויות הצבא בכל דרך שהיא, וכי אסור להתייצב כלל בלשכות הגיוס, לא לדיחוי ולא לפטור", מבהירים בוועדה.

יצויין כי בכך מקצינים בפלג הירושלמי אף יותר מ'העדה החרדית' וחסידות סאטמר, שם העסקנים ממשיכים לפעול להנפקת פטורים מהצבא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר