העד שחזר בו

המשטרה תמליץ להעמיד לדין את מיקי גנור

לאחר שחזר בו מהסכם עד המדינה שנחתם עמו ומעדותו בפרשת הצוללות, המשטרה צפויה להמליץ על הגשת כתב אישום נגד מיקי גנור ב-6 תירים של שוחד והלבנת הון (חדשות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
מיקי גנור בבית המשפט (צילום: פלאש 90)

מי שהיה עד המדינה בפרשת הצוללות וחזר בו מחתימתו, מיקי גנור, עומד בפני המלצות להעמיד אותו לדין בשש פרשיות של מתן שוחד, קבלת דבר במרמה והלבנת הון., כך נחשף הבוקר (רביעי) ב'ידיעות אחרונות'.

לפי הדיווח, היחידה הכלכלית בלהב 433, העבירה את התיק של גנור לפרקליטות עם המלצות להעמיד לדין את גנור כשההמלצות נגד שאר החשודים בפרשה נותרו בעינן למרות המפנה הדרמטי בפרשה והעובדה שהוא אינו מתכוון להעיד נגדם.

גנור, שהיה נציג חברת טיסנקרופ הגרמנית בישראל, נעצר עם פתיחת החקירה בפרשת הצוללות - תיק 3000 לפני כשלוש שנים בחשד ששיחד עובדי ציבור בכירים כדי שירכשו צוללות מטיסנקרופ ויקדמו את ענייניו. הוא חתם על הסכם עד מדינה, ומסר עדות מפורטת, שבה הפליל אישי ציבור אותם שיחד לכאורה. בתמורה לעדותו נקבע, כי ישלם קנס של עשרה מיליון שקלים וירצה שנת מאסר.

עדותו של גנור חיזקה לדברי המשטרה את התשתית הראייתית נגד בכירים בשירות הציבורי, בהם המשנה לראש המטה לביטחון לאומי לשעבר אבריאל בר־יוסף; מפקד חיל הים לשעבר, אלוף במיל' אלי (צ'ייני) מרום; דוד שרן שכיהן כראש לשכת ראש הממשלה; מודי זנדברג, שעמד בראש קרן היסוד; ושייקה ברוש, איש עסקים פרטי ומקורבו של גנור. בנוסף, הוא נחשד שפעל בשותפות עם מקורבי ראש הממשלה, עורכי הדין דוד שמרון ויצחק מולכו, כדי לקדם את עסקת רכישת כלי השיט והצוללות מהחברה הגרמנית. התיק נגד עו"ד מולכו נסגר, אולם המשטרה המליצה להעמיד לדין את עו"ד שמרון.

אך לאחר שגילה כי ההסכם עליו חתם מביא לכך שעשרות המיליונים שהוא מחזיק בבנקים בקפריסין ובאוסטריה הוקפאו והוכנסו ל'רשימה שחורה' איים גנור לחזור בו מההסכם אם תנאיו לא ישופרו. לאחר שהמדינה לא עשתה שינוי בהסכם, הגיע גנור למשטרה והודיע כי הוא חוזר בו מעדותו. הוא נעצר במקום וההסכם עמו בוטל רשמית.

המשטרה טוענת, כי גנור שיחד את צ'ייני, בר־יוסף, ברוש, זנדברג ושרן. גם בפרשה בה נמצאה תשתית ראייתית נגד דוד שמרון על תיווך לשוחד, גנור יהיה חשוד במתן שוחד. אל כל העבירות האלה יש להוסיף את העבירה הנלווית של הלבנת הון. במשטרה סבורים בתום חקירתו של גנור, הפעם כחשוד, כי כל ההמלצות שהיו בתיק נגד החשודים האחרים תקיפות ושרירות והם עומדים עליהן.

סניגורו של גנור, עו"ד מאיר ארנפלד, מסר בתגובה להמלצות נגד מרשו: "אני לא לא מופתע מהמסקנות, ומאמין שהדברים יתבהרו בהמשך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר