פרשת המעונות

שרה נתניהו חתמה על הסדר טיעון ותורשע

רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, חתמה הבוקר על הסדר הטיעון עם פרקליטות המדינה והיא תודה בבית המשפט בעבירה של ניצול מכוון בטעות ותשלם 55 אלף שקלים (בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
שרה נתניהו (צילום: Miriam Alstre/FLASH90)

רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, חתמה הבוקר (רביעי) על הסדר הטיעון עם פרקליטות המדינה והיא תודה בבית המשפט בעבירה של ניצול מכוון בטעות ללא מרמה ותשלם 55 אלף שקלים.

כזכור, פרקליטה של נתניהו, עו"ד יוסי כהן, פנה בתחילת השבוע לבית המשפט השלום בירושלים, לדחות ביממה את הגשת כתב האישום המתוקן נגדה.

על פי ההסדר, נתניהו תודה בכתב אישום מתוקן בעבירה יחסית קלה של ניצול מכוון בטעות שאין בה מרמה, והיא תחזיר לקופת המדינה 45 אלף שקלים, ותשלם קנס בסך 10,000 שקלים.

כמו כן, תורשע נתניהו בקבלת דבר בניצול מכוון של טעות הזולת שאין בה מרמה - עבירה שהעונש המרבי עליה הוא שנתיים מאסר.

בנוסף תודה רעיית ראש הממשלה, בעבירה על סעיף 416 לחוק העונשין בהיקף של 175 אלף שקל, במסגרת זו המדינה תוכל להגיש נגדה תביעה אזרחית, שבמסגרת התביעה תוכל לתבוע את הסכום שנותר מנתניהו.

כזכור, כתב האישום המקורי נגד נתניהו ועזרא סיידוף הוגש בגין עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ומרמה והפרת אמונים, ולגבי סיידוף גם עבירות זיוף בידי עובד ציבור, שנעשו בקשר למימון הוצאות פרטיות במעונות ראש הממשלה.

לפי המפורט בין היתר בכתב האישום המקורי, פעלה נתניהו עם סיידוף, להשיג במרמה את מימון המשרד להזמנת מאות ארוחות ממסעדות, בשווי כולל של למעלה מ-350,000 ש"ח, תוך עקיפה מכוונת של הנהלים שאסרו להזמין ארוחות מוכנות במקביל להעסקת מבשלת במעון.

"זאת עשו באמצעות הצגת מצג שווא כלפי המשרד כאילו במעון לא מועסקת מבשלת, למרות שבפועל לאורך כל התקופה הועסקו במעון מבשלות", נכתב עוד בכתב האישום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר