אחד שיודע: עו"ד לענייני גירושים נותן טיפים לנישואים מוצלחים

גם זוגות ותיקים ומאושרים יודעים שהדברים עלולים להשתנות בכל רגע. לכן, עו"ד לענייני גירושים חולקת את עצותיה איך לבטח את עצמכם ולמנוע את פירוק החבילה (משפחה)

תהילה אלטמן | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

אתם נשואים באושר כבר שנים רבות, אבל יודעים שדבר איננו בטוח בעולמנו והדברים עלולים להשתנות בכל רגע, או שתתקלו במהמורה בלתי צפויה שתעיב על שלוות נפשכם. קארי רינקר, עורכת דין לענייני גירושים ממנהטן, חולקת את עצותיה לגבי הדרכים הטובות ביותר לבטח את עצמכם ולמנוע גירושין:

להיות פתוחים לגבי סוגיות פיננסיות

כאשר אנשים עוברים גירושים, הם כמעט תמיד נלחמים על כסף. לעתים קרובות יותר מאשר לא, בעיות כלכליות, כולל חוסר היכולת לדון ברכישות או חובות, הן סימפטום של נושאים אחרים המשפיעים על הנישואין. זוגות צריכים להרגיש בנוח לדבר על בעיות של כסף אחד עם השני, על מנת לשמור על מערכת היחסים שלהם ללא פגע.

לזכור לתמוך בכל האירועים האחרים

אובדן עבודה או בן משפחה, מחלה קשה או ילדים עם בעיות רפואיות, הם דברים שמשבשים את החיים. זה כמעט בלתי אפשרי לחזות את המשוכות האלה, אבל ללא ספק, הן יבדקו עד כמה קשר הנישואין חזק ויציב. כאשר זוג עומד בפני אתגר, הוא צריך לטפל בו ולעשות כמיטב יכולתו כדי לתמוך זה בזו.

לא להסס לראות מטפל

כאשר הדברים לא זורמים על מי מנוחות, קשה לקבל ייעוץ מטעמי סטיגמה או בושה. זוגות מסוימים צריכים לפגוש מטפל של זוגות, בעוד שלאחרים עדיף לראות מטפלים בודדים, כל אחד בנפרד. לקיחת הזמן לדבר עם מישהו שהוא אובייקטיבי לחלוטין, ביחד או בנפרד - יכולה להיות מזככת ומועילה מאד. (רק כדאי לבדוק עם ספק ביטוח הבריאות שלכם על כיסוי, לפחות חלקי, לפני שאתם מזמינים פגישה, כדי לחסוך בעלויות.)

להמנע מלשכוח שאתם יחד בצוות

במקרים כה רבים של גירושין, ברור לגמרי שבזמן מסוים לאורך הדרך הפסיקו בני הזוג לעבוד יחד כצוות. אבל איך אתם מחזקים את האחדות הזאת? זה אולי נראה מנוגד, אבל בילוי זמן איכות לבד עוזר לפתח עצמאות והתמקדות בצרכים האישיים יכולה לשפר את הקשר פי כמה וכמה. חשוב גם לתזמן ערבים לבילוי יחדיו, גם אם זה רק לסעוד ארוחת ערב קלילה ולשתף בחוויות היום.

להקשיב כאשר האחר מדבר

ולא רק לחכות עד שיגיע תורכם לדבר. זה מצער לראות זוגות מצוינים אשר שוכחים מהי תקשורת תקינה ואיך באמת להקשיב זה לזו. לפעמים אנשים פשוט רוצים לשמוע. הקשבה אקטיבית - שבה אתם משקפים חזרה את מה שהאדם השני אמר לפני שאתם מדברים שוב - חיונית לשמירה על יחסים בריאים ומספקים.

לא להמעיט בערך הדברים הקטנים

זוגות צריכים לקחת את הזמן והאנרגיה שברשותם כדי לגרום אחד לשני להרגיש מיוחד ולא רק בחגים ובזמנים מיוחדים. מחוות קטנות בעלות השפעה נוטות להיות המשמעותיות ביותר, כמו להכין כוס קפה בדיוק כמו שהוא אוהב בבוקר או אפילו רק לשלוח הודעת חיבה באופן אקראי במהלך היום. מעשים קטנים של אהבה והערכה יכולים להיות שווים הרבה יותר מאשר סכום החלקים שלהם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר