פוסט מרגש

"דמי מותר. לגיטימי להחטיף לי מכות ולצאת מזה בסדר"

צעיר הסובל מאוטיזם פרסם פוסט מרגש ברשת: "פורסם שהשוטר שהכה את הנער האוטיסט לא ייחקר על ידי מח"ש, והרגשתי שוב את אותה תחושה זוועתית שדמי מותר" (חדשות)

(צילום: ללא קרדיט)

סיפור הכאת הילד האוטיסט החרדי על ידי שוטרים בל"ג בעומר: אחרי הדיווח ביום חמישי כי מח"ש (המחלקה לחקירות שוטרים) לא תחקור את השוטרים המכים, מפרסם אביב ישר, נער אוטיסט, פוסט מרגש בפייסבוק.

"אני בעל אוטיזם קל, מאז גיל שנה ועשרה חודשים המשפחה שלי גילתה את זה, ובגיל 13 אני עצמי גיליתי את זה", פותח אביב.

הוא מסביר: "מהו אוטיזם קל? אוטיזם קל זה קושי חברתי, קושי מסוים בהבנה של מצבים חברתיים וקודים ורמזים שבן אדם ללא אוטיזם יכול להבין יותר בקלות, אז לפעמים אנחנו טיפה יותר נודניקים או בלתי נסבלים לאלו שמנסים לדבר לאנשים ברמזים ולא בצורה ישירה, אז כל פעם שאני מדבר עם אנשים הבקשה שלי היא שהם יהיו איתי ישירים, אולי אני אפגע לכמה דקות אבל אעדיף את זה מאשר שיתנו לי רמזים כי אני אצטרך לקלוט אותם ועד שאקלוט אותם הם סתם יתעצבנו עליי וסתם ארגיש פגוע".

"יחד עם זאת, האוטיזם גם גורם לקושי מסוים של שינויים בשגרה, לי אישית שינויים בשגרה לא פוגעים משמעותית, אבל בתקופות עומס לא שגרתיות שהן על זמנים חסרי יציבות בלימודים, נכנסתי למשברים נפשיים קשים".

אביב ממשיך, "אחד מהמחנכים שלי לימד אותי שכל דבר שאני עושה יש לו מחיר, אם אכנס למקום מסוים ואהיה אלים כלפי אנשים, יהיה לזה מחיר, אנשים יפחדו ממני ולא ירצו ליצור איתי קשר מפחד שאתן להם מכות, אם אהיה שקט אף אחד לא יביע עניין לדבר איתי, אז מאז למדתי שאני בעיקר צריך לצעוק, לא משנה מה, כדי שיקשיבו לי וכדי שיוכלו להבין מה אני רוצה לעזאזל, כי וואלה, נמאס לי להשתמש בכלים הנחמדים ולצפות להתעלמות מזלזלת, אפילו מתנשאת, של כל מיני אנשים שהכרתי במשך חיי".

"בכל חיי זכיתי לדבר אחד שהוביל אותי למקום הזה של פעילות חברתית, דחייה, דחייה היא דבר זוועתי, שילד בן 13 שומע שלא רוצים אותו כי יש לו אוטיזם, זה דבר שמוביל לדיכאון מאסיבי, של למה נולדתי ולמה אני בעצם פה? מאז אותו גיל הכרתי באוטיזם שלי, בהתחלה התביישתי בו ורציתי להכחיש אותו, עם הזמן למדתי להכיר ובערך בגיל 16 התחלתי לדבר על זה לראשונה מול מורים לעתיד, אחד מהדברים שהכי ריגשו אותי זה שפתאום מקשיבים לי, שפתאום וואלה אתה מי שמדבר ואתה יכול להגיד כל מה שאתה רוצה על החברה, כי מקשיבים לך לשם שינוי, מקשיבים לבן אדם שיש לו אוטיזם ושבאים להקשיב כי הם רוצים, ולא כי זה תחושת אילוץ, ובכל הרצאה שעשיתי הרגשתי תחושה של עוצמה, שגם האנשים שהקשיבו לה הרגישו אותה, שזה עוצמתי להבין ולהכיר את העובדה שאין שום דבר רע בלהיות אוטיסט".

בהתייחסות אקטואלית הוסיף, "לפני 3 שבועות, הועלה בחדשות סרטון זוועת עולם, שבו רואים נער אוטיסט, מהמרכז הלימודי של שיח סוד, מוכה על ידי שוטרים, עד שהוא דימם וזעק לעזרה, הסרטון רץ ברשתות החברתיות ובצדק רב, המשטרה הוכיחה בפעם המי יודע כמה שהיא שיכורת כוח, ואת הכוח הזה היא מנצלת כנגד האוכלוסיות הכי מוחלשות בחברה, אנשים שאין להם את הכוחות הנפשיים והפיזיים להאבק מול המשטרה, הרגשתי זוועה, שדמי מותר כנראה, שאולי יש מצב שזה שאני בעל אוטיזם אולי אומר שאינני מרגיש כאב או רגש, שאולי סבבה להחטיף לי מכות ולגרום לי לדמם כי וואלה הוא אוטיסט אז למי אכפת, הוא חולה נפש, חולי נפש לא מרגישים כלום".

"לפני יומיים, במעריב פורסם שהשוטר שהכה את הנער האוטיסט לא יחקר על ידי המחלקה לחקירות שוטרים, והרגשתי שוב את אותה תחושה זוועתית שעשתה לי סוג של טראומה, שדמי מותר, שלגיטימי להחטיף לי מכות ולצאת מזה לגמרי בסדר".

"דמי מותר, דמם של אוטיסטים מותר, כאילו אנחנו לא מרגישים כלום ולא יודעים מה זה כאב, המשטרה יכולה פשוט להתנהל מולנו בצורה מבישה ולהיות אלימה כלפי אנשים שבגדול גם הם בני אדם והם מרגישים את אותם תחושות שאנשים שאין להם אוטיזם מרגישים", כותב אביב.

סרטון זה מופץ ברשתות החברתיות וניסיונותינו לאתר את הצלם לא צלחו. אם זהות הצלם ידועה לכם הודיעו לנו בדוא''ל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר