סערת ההפרדה

ניצחון חרדי: משרד העבודה יאפשר הפרדה

מנכ"ל משרד העבודה והרווחה נשא דברים בסיום תכנית 'משפיעים' לנשים חרדיות ואמר "יש כל מיני צדקנים אבל אנו נמשיך לקיים הלאה מחזורים של גברים ונשים לחוד" (בארץ)

מנכ"ל המשרד, ד"ר אביגדור קפלן (צילום: באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

נושא ההפרדה בין גברים ונשים גם במסגרות חרדיות שבמימון המדינה עורר לאחרונה לא מעט סערות, אך היום התייצב מנכ"ל משרד העבודה הרווחה, ד"ר אביגדור קפלן והצהיר כי משרדו ימשיך ויאפשר לחרדים לפעול בצורה שמתאימה להם מבלי הפרעה.

את הדברים הוא אמר בטקס סיום מחזור הנשים של תכנית "משפיעים – חרדים לשירות המדינה ולשלטון המקומי". האירוע ציין את סיום ההכשרה של קבוצת הנשים ותחילת ההשמה שלהן במשרדי הממשלה ואת סיומו של המחזור הראשון כולו.

המאבק המשפטי סביב התכנית, אוזכר במהלך הטקס, כאשר מנכ"ל משרד העבודה ד"ר אביגדור קפלן התייחס לניסיונות המשפטיים, של ארגוני נשים ואנטי דתיים, לעצור את התכנית בשל היותה בנפרד לגברים ולנשים ואמר: "עשינו כמיטב יכולתנו להתגבר על כל הבעיות "המשפטולוגיות" של ההפרדה. יש כל מיני צדקנים במשק שרואים בזה אסון, אנחנו לא כאלה. אני חושב שצריך לכבד כל אחד והמסורת שלו... ויש הכשר מלא כולל של משרד המשפטים לעובדה שאנחנו נקיים הלאה מחזורים כאלה גברים ונשים לחוד".

תמיכת משרדי הממשלה בהמשך תכנית משפיעים במתכונת הנוכחית, עלתה גם מדבריו של מנכ"ל משרד הפנים שסיפר כי קלט ארבע עמיתות התכנית לתפקידים משמעותיים באגפים השונים של המשרד ועוד מספר דומה גם לתפקידים בשלטון המקומי. בדבריו אמר שהיעדר גיוון תעסוקתי אינו פוגע רק בחוליות החלשות, אלא בחברה כולה. "המשימה הכבדה שלכן היא לזהות בכל צעד שאתן עושות את החוליות החלשות בחברה, ולנסות לתקן את אותה חוליה חלשה לטובת כלל החברה, המשרד הממשלתי או הרשות המקומית שאתן עובדות בהם".

מנכ"ל קרן קמ"ח, מרדכי פלדשטיין, הודה למשרדי הממשלה השותפים בתכנית ולקרנות שלקחו בה חלק. בדבריו אמר פלדשטיין, כי התכנית הזאת היא ההוכחה שניתן להשתלב בעשיה ציבורית ולשמור על הזהות החרדית. פלדשטיין קרא למשרדי הממשלה לא להירתע מגורמים שמנסים לחבל בהצלחת הפרוייקט, ולקדם את פתיחת המחזור השני לגברים ונשים בהפרדה. "יחד עם זאת" אמר פלדשטיין לבוגרות ובוגרי התכנית, "גם עליכן מוטלת אחריות לכך שמשרדי הממשלה ירצו לקלוט עוד עובדים חרדים ועוד בוגרים של התכנית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר