למרות הטרור

בצל הרקטות: ישראל בונה מוביל מים לעזה

לצד הוויכוח על מיליוני הדולרים שמועברים לחמאס, בימים אלו בונה ישראל מוביל מים חדש לרצועת עזה, זאת למרות הטרור שנמשך כל העת וירי הרקטות לעבר ישראל (חדשות בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: חן לאופולד, פלאש 90)

חברת "מקורות" החלה בעבודות לשדרוג קו מים מישראל אל רצועת עזה, כך על פי הדיווח הבוקר (שני) ב'ידיעות אחרונות'. בימים אלו החלו הכלים הנדסיים לחפור את התעלות והונחו הקווים החדשים בסמיכות לקו המים הישן. מדובר בפרויקט שעלותו כמה מיליוני שקלים, שמבוצע על ידי "מקורות" בשיתוף רשות המים של ישראל.

לאחר סיום הנחת הצינורות, קו המים יתחבר אל מערכת המים של רצועת עזה - ומשם לבתי התושבים, שלפחות חלקם ממשיכים לירות רקטות לעבר ישראל או להפגין בגדר כנגדה.

באופן אירוני ישראל צריכה להגן על עבודות התשתית לבניית הקו למרות שהוא מיועד עבור העזתים. העבודות עליו נעשות תחת אבטחה, מחשש שהעובדים והציוד יהפכו למטרה של גורמי הטרור.

קו המים המשודרג יאפשר לישראל להזרים מים אל הרצועה בצורה נוחה יותר ומבוקרת. הפרויקט הזה נעשה ללא כל קשר למצב הביטחוני המשתנה והלא יציב, ואיננו קשור לשיחות ההסדרה שמתקיימות בין הצדדים בשנה האחרונה.

כיום, ישראל מספקת מים לשתייה לרצועת עזה דרך שלושה קווי מים מרכזיים שפרוסים לאורך הגבול. לפי ההסכם בין הצדדים, ישראל מחויבת להעביר לעזה עשרה מיליון קוב מים בשנה. בפועל, ישראל מעבירה יותר: מדי שנה 11 וחצי מיליון קוב מים מתוקים לשתייה.

בשיחות ההסדרה המתקיימות בימים אלו בין הצדדים דנים בפרויקטי שיקום בעזה גם בתחום המים בו נמצאת הרצועה בקריסה. אחת הבעיות בעזה היא הטיפול במי שפכים, לאחר שמרבית השפכים בעזה מוזרמים לים התיכון, זורמים באופן חופשי ברחובות או מוזרמים דרך נחל חנון שבצפון רצועת עזה. המצב ההומניטרי הקשה בעזה לא מאפשר הקמת מתקני טיהור שפכים והתוצאה היא שהשפכים מזהמים את מי התהום (אקוויפר החוף) שממנו גם ישראל ניזונה, ויש חשש לזיהומים שיעברו מעזה גם לישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר