אזהרה בריואתית

האם חשפה את הסיכון לחיי בנה וסחפה את הרשת

אם שהצליחה לזהות בעקבות פוסט בפייסבוק סיכון לחייו של בנה הקטן, פרסמה אזהרה ברשת החברתית וזכתה למעל 40 אלף שיתופים. כיצד תזהו את אלח הדם הקטלני (בריאות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הזיהום ביד (צילום: מתוך דף הפייסבוק של רודי)

אואן רודי בן ה-8 מבריטניה נפל בעת טיול בגן החיוך, אך סבל רק משריטות בברך, במרפק וביד, שלא הצריכו טיפול רפואי מיוחד. אמו אלכנסדרה סיפרה לאחר מכן שהיא ובעלה ניקו לו את הפצעים וחבשו אותם ושהם לא נראו מזוהמים.

כשבוע לאחר מכן, אואן התחיל להתלונן על סימן אדום שהופיע באזור פרק כף היד שגירד לו. האם לקחה אותו לרופא ילדים שאישר שהפצע הפך לספסיס - אלח דם. "הרופא שיבח אותי שהצלחתי לזהות את זה ושהגעתי במהירות", כתבה בפוסט שהפך לויראלי במיוחד עם יותר מ-40 אלף שיתופים.

ספסיס, או בעברית – "אלח דם", הוא מצב מסכן חיים שבמקרים מסוימים יכול להוביל למוות. מדובר בזיהום במחזור הדם, שלעתים יכול לקרות כתוצאה מפצע קל (ולעתים אף משריטה), שהזדהם כתוצאה מחדירת אורגניזם לגוף שמשחרר רעלנים שגורמים לתגובה במערכת החיסונית. הספסיס הוא אחד מגורמי המוות בבתי החולים ומשרד הבריאות עושה רבות כדי להקטין את החשש לזיהום הקטלני.

(מתוך דף הפייסבוק של רודי)

"הרופא סימן את הקו האדום בטוש שחור ואמר שאם זה נעשה רחב יותר או גדול יותר מזה, אתם צריכים לחזור באופן מיידי". אואן קיבל מרשם לאנטיביוטיקה, שסייעה לסלק את הזיהום. לאחר מכן, אלכסנדרה החליטה, בעידודו של בעלה, לפרסם את מה שקרה להם בפייסבוק, לאחר שפוסט אחר שהיא בעצמה ראתה לפני שנתיים – עזר לה להבין שהקו האדום הזה עלול להיות סימן לספסיס.

"אם אתם רואים קו אדום שיוצא מפצע, לאורך הווריד, תלכו ישר להיבדק", כתבה אלכסנדרה. "אואן היה בסדר גמור, הוא היה שמח – שזה מה שהוביל לקושי לזהות את זה. הוא היה בסדר גמור וזה החלק המפחיד בכל העניין", אמרה בראיון ל-SWNS.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר