7 מזונות שעשירים בפוליפנולים (ולמה כדאי להוסיף אותם לתפריט)

כמעט מדי יום אנו נחשפים לטרנד בריאותי חדש ובעוד מגמות מסוימות הן מוזרות למדי, שמענו הרבה על פוליפנולים לאחרונה. בהתאם למדע, שווה להוסיף אותם לתפריט. הנה מה שכדאי לדעת עליהם (בריאות)

אביטל לוי | כיכר השבת |
(צילום: Brooke Lark on Unsplash)

בעולם הבריאות, נראה כאילו יש טרנד חדש שסוחף אחריו המונים מדי יום ממש. אם אנחנו לא מפזרים אדפטוגנים ביוגורט שלנו או מוסיפים קולגן לקפה שלנו, אז אנחנו מנסים לפחות לצום לסירוגין. עכשיו, בעוד מגמות מסוימות הן קצת יותר מוזרות מאחרות, שמענו הרבה על פוליפנולים בזמן האחרון וזה תחום אחד שבו המדע ברור: התרכובות האלו הן בהחלט משהו ששווה להוסיף לתפריט היומי. הנה מה שאתם צריכים לדעת עליהן:

ראשית, מהם פוליפנולים? "פוליפנולים הם תרכובות עשירות בצמחים שהיו במוקד העניין המדעי בגלל הפוטנציאל שלהם לשפר את הבריאות", ד"ר סאמר יול אומרת. ישנם סוגים רבים של פוליפנולים (יותר מ-8,000 זנים שונים זוהו), אבל אולי אתם כבר מכירים כמה מהם, כמו פלבנואידים שנמצאים בפירות יער.

ולמה הם טובים לנו? "צריכת ​​מזונות עשירים בפוליפנולים לאורך זמן, נקשרה לירידה בסיכון לבעיות בריאותיות כרוניות מסוימות (כגון סוכרת מסוג 2 ומחלות לב וכלי דם), כמו גם סיכון מופחת לתמותה מכל הסיבות", אומרת יול. למעשה, מחקר שפורסם ב-"Journal of Nutrition" בשנת 2013 מצא קשר בין צריכת פוליפנולים גבוהה לבין ירידה של 30% בתמותה בקרב מבוגרים קשישים.

אולם, כפי שציין ד"ר ג'ג'ה נובאל, רופא בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת לומה לינדה, לא רק הפוליפנולים מייצרים את ההשפעות החיוביות הללו. "פוליפנולים עובדים יחד עם כל החומרים המזינים האחרים במקורות המזון המבוססים על צמחים, כדי לייצר אפקט מגן סינרגיסטי על הגוף".

כמה פוליפנולים יש לצרוך ביום אחד? פוליפנולים הם לא חומרים מזינים חיוניים. כלומר, עם כל הכבוד ליעילותם, לא נדרשת התייחסות מיוחדת לצריכתם. "במקום להתמקד בכמויות של צריכת פוליפנולים יומית, אני מעודד אנשים להתמקד בהגדלת הצריכה היומית של פירות וירקות, משמונה עד עשר מנות", אומר נובאל.

מוכנים לקבל את המנה שלכם?

7 מזונות שעשירים בפוליפנולים

1. שוקולד מריר, המתגאה ב-1,664 מ"ג של פוליפנולים לכל מנה. אנחנו בהחלט נשתמש בזה כתירוץ להתמכר לכמה ריבועים של החומר הכהה לקינוח של ארוחת הערב.

2. אגוזי לוז. בעוד כל האגוזים מכילים פוליפנולים, אגוזי לוז נמצאים בראש הרשימה עם 495 מ"ג למנה (ואחריהם פקאנים ושקדים).

3. דובדבנים. אתם כבר יודעים שהם יכולים לעזור לכם לישון, אבל ידעתם שהם גם תחנת כוח לפוליפנולים? עם 274 מ"ג למנה, אנחנו מתכוננים לרכוש קופסא נוספת בשוק האיכרים בסוף השבוע. (ודובדבנים כהים טובים יותר, על פי מחקר משנת 2012.)

4. ארטישוקים. עם 260 מ"ג של פוליפנולים למנה, אין סיבה טובה יותר כדי להכין ארטישוקים קלויים ופריכים עם איולי שום לארוחת הצהריים.

5. קפה. אלו החדשות הטובות ביותר אי פעם. תודו. בכוס הקפה של הבוקר שלכם יש 214 מ"ג של נוגדי חמצון למנה. רק התרחקו מהוספת סוכר ומלבין שאינו חלבי, אשר למעשה יכולים להשפיע לרעה על כמות הפוליפנולים שבקפה, על פי מחקר מ-"Journal of Nutrition".

6. ענבים אדומים. אלו אפילו חדשות טובות יותר. בעוד הפרי עצמו מכיל 169 מ"ג של פוליפנולים למנה, ביין אדום יש 101 מ"ג. ניקח עוד כוס מרלו, בבקשה. הערה: פוליפנולים נמצאים בקליפה של ענבים אדומים ובענבים ירוקים (המשמשים להכנת יין לבן) יש רק 10 מ"ג של פוליפנולים למנה.

7. תרד. הוסיפו כמה מן העלים הירוקים האלה לסלט שלכם ותזכו בתוספת של 119 מ"ג פוליפנולים למנה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר