הודעה דרמטית

איראן: פורצים את הסף הגרעיני שנקבע להם

סדרת האיומים עוברת למעשים: הרפובליקה האסלאמית השיעית מפרסמת הודעה דרמטית בה היא מאשרת כי בתוך ימים היא תגביר את העשרת האורניום - כנקמה בעולם (חדשות)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: .shutterstock)

סוכנות הגרעין האיראנית מודיעה, כי בתוך עשרה ימים היא תגביר את העשרת האורניום, ותעבור את הרמה שנקבעה בהסכם הגרעין עם מעצמות המערב.

"ייתכן והעשרת האורניום תוגבר עד רמה של 20 אחוזים", נאמר עוד בהודעה הדרמטית, שהוסיפה: "איראן תייצא מים כבדים ואינה רואה בכך הפרה של הסכם הגרעין.

באשר למדינות אירופה, אומרים באיראן: "עדיין יש להן זמן להגן עלינו מפני הסנקציות של ארה"ב, אך עליהן לפעול - ולא לדבר".

הצעד האיראני מגיע בעקבות הודעת ארה"ב לפני שנה על פרישתה מהסכם הגרעין עמה; החלטה שנטל הנשיא טראמפ לאחר שהשתכנע מטיעוניו של ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו.

טראמפ פורש מהסכם הגרעין (צילום: הבית הלבן. תמונה ראשית: פלאש 90)

נשיא הרפובליקה האסלאמית חסן רוחאני אמר שלשום, במהלך מפגש פסגה בינו לבין מנהיגי רוסיה, סין ומדינות אסייתיות נוספות, שנערך בדושאנבה בירת טג'יקיסטן, כי בכוונת איראן להמשיך ולסגת מסיכומי הסכם הגרעין, והכל בגין חוסר שיתוף פעולה מצד שאר המדינות החתומות על ההסכם.

"טהרן לא זיהתה 'איתותים חיוביים' מצד המדינות החתומות, ועל כן תמשיך בצעדים החורגים מההסכם. אנו לא יכולים להישאר היחידים בהסכם. זה חיוני שכל הצדדים החתומים עליו יפעלו כדי להשיבו למסלול", אמר רוחאני בפסגה.

כזכור, לפני כשבוע אישרה סבא"א (הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, הגוף המפקח מטעם האו"ם על ייצור נשק גרעיני), כי איראן האיצה את קצב העשרת האורניום במדינה, אך לא ציינה אם איראן הפרה את מחויבויותיה להסכם: העשרת אורניום מעל ל-4%, או החזקה של כמות אורניום מעל למותר.

חסן רוחאני, נשיא איראן (צילום: שאטרסטוק)

התנהלות זו של הרפובליקה האסלאמית מגיעה כאמור לאחר מתיחות רבה בינה לבין שאר המדינות החתומות על ההסכם, שנחתם בתקופת כהונתו של ברק אובמה כנשיא ארה"ב.

לטענת איראן, מעצמות אירופה אינן פועלות די כדי לפצות אותה על פרישת ארצות הברית מההסכם, והסנקציות המתגברות שהטיל עליה נשיא ארה"ב דונלד טראמפ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר