נצרת עילית

בתמיכת החרדים: תושבי העיר יצביעו על שינוי שמה

בנצרת עילית יציבו מחר קלפיות ברחבי העיר, להצבעה על שינוי השם. התושבים החרדים תומכים בהצעת ראש העיר לשנות את השם ל'נוף הגליל' • למה משנים את השם? (בארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
הר יונה (צילום: ללא קרדיט)

מחר, יום שלישי, יצביעו תושבי נצרת עילית אשר מלאו להם 17 שנה בעת רישום פנקס הבוחרים האחרון בבחירות לרשויות המקומיות, במשאל התושבים על שינוי שם העיר.

נצרת עילית מעולם לא קיבלה שם משלה: בישיבת הממשלה בה הוכרז על הקמתה, ביום י"ט אדר ב' בשנת תשי"ט, עלו מספר הצעות לשם העיר. בישיבה הוחלט להחליט במועד מאוחר יותר...

השם הזמני שניתן לעיר נצרת עילית נעוץ בקרבה הגיאוגרפית לעיר נצרת. השם יצר בלבול בין שתי הערים, מה שהוביל לכך שרוב תושבי מדינת ישראל סבורים כי נצרת עילית היא שכונה של העיר נצרת. גם שרים, חברי כנסת ואפילו ראש הממשלה ונשיא המדינה טועים וקוראים לנצרת עילית, נצרת.

תפיסת העיר כשכונה של נצרת פוגעת ביכולת לייצר זהות לעיר, מיתוג ושייכות. הפוטנציאל הגלום בעיר לא בא לידי ביטוי בשמה. העיר מוקפת מכל עבריה בנוף עוצר נשימה, רצועות טבע מרהיבות, ההרים תבור, כסולות, דבורה ושדות העמק, היא ממוקמת ממש בלב הגליל, נהנית מאוויר נקי ובשל גובהה הטופוגראפי, 580 מטרים מעל פני הים, גם האקלים נוח וקריר בימי החום הלוהטים - כל אלה לא באו לידי ביטוי בשמה וכעת עם המיתוג החדש יבואו.

במהלך השנים נעשו מספר ניסיונות לשנות את שם העיר - אך ללא הצלחה. בשנה האחרונה, נכנסו עשרות משפחות חרדיות להתגורר בעיר, והם החליטו לתמוך בהצעת ראש העיר, לשנות את השם ל'נוף הגליל'.

בין היתר, נכנסו עשרות משפחות להתגורר בקרית בעלזא בהר יונה, וגם הם תומכים במהלך של ראש העיר מר רונן פלוט לשינוי שם העיר ל'נוף הגליל', וכל זה בכדי להביא עוד קהילות ושזוגות צעירים ועוד משפחות יגיעו להתגורר בעיר מכל רחבי הארץ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר