בימין זועמים

המדינה רוצה לדחות את פינוי חאן אל אחמר

למרות הבטחותיו הישירות של רה"מ בנימין נתניהו לפני 8 חודשים, המדינה מבקשת שוב לדחות בחצי שנה לפחות, את פינויו של המאחז הבלתי חוקי הערבי, חאן אל אחמר (חדשות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
חאן אל אחמר (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

ביקורת חריפה בימין כנגד התנהלותו של נתניהו בנוגע למאחז הבלתי חוקי הבדואי - חאן אל אחמר. למרות שנתניהו הבטיח כבר לפני 8 חודשים כי יפנה אותו תוך שבועות, המדינה כעת מבקשת דחייה של חצי שנה לפחות בפינוי. זאת לאחר שמבנים בלתי חוקים יהודיים מפונים כל העת ללא דחייה ופעמים רבות גם ללא היגיון בריא.

בקשת המדינה ניתנה במענה לעתירה השישית במספר של תנועת רגבים לבג"ץ, שכמו קודמותיה מופנית גם היא כלפי ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו שאמור לאכוף בהחלטת בית המשפט ובהתחייבות המדינה את פינוי המאחז כבר לפני שנה.

"חאן אל־אחמר יפונה, עם או בלי הסכמה", צייץ נתניהו לפני שמונה חודשים בחשבון הטוויטר שלו. "זה לא ייקח הרבה שבועות, זה יהיה הרבה יותר קצר, נעשה כמה מהלכי היערכות חיוניים בזירה הבינלאומית, ניתן הזדמנות אחרונה לפינוי בהסכמה, אבל בכל מקרה, חאן אל-אחמר יפונה. אני לא מדבר על פינוי קוסמטי, אלא על פינוי של ממש".

תנועת רגבים צייצה אתמול בחשבון הטוויטר שלה: "10 שנים בבג”ץ. שש עתירות. עוד ועוד תאריכים שהמדינה מתחייבת ומבטלת. הצהרת רה"מ נתניהו לפני שבעה חודשים על ‘עוד כמה שבועות’, וכעת דחייה נוספת. אנחנו לא נרפה. חאן אל-אחמר אינו רק מאחז לא חוקי עם פסק דין חלוט, הוא סמל המאבק בין משילות ישראלית, לבין השתלטות הרשות הפלסטינית על יהודה ושומרון".

נתניהו שמנסה לייצב את עצמו כ"ימין אמיתי" מול ליברמן או הימין החדש, יצטרך לנסות להוכיח כי הוא אכן כזה למרות ההתנהלות העגומה והסלחנית כלפי ערבים, אך נוקשה כלפי מאחזים יהודיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר