הסערה בטבריה

שלב אחר שלב: הדרך של רון קובי הביתה

ראש עיריית טבריה, רון קובי, נכשל אמש בפעם השלישית בהעברת תקציב העירייה. בעקבות כך יחל משרד הפנים בהליך בדיקה בסיומו יוחלט האם להדיחו ולמנות ועדה קרואה (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
רון קוביץ ארכיון (צילום: דוד כהן - פלאש 90)

לאחר המפלה הגדולה של ראש עיריית טבריה רון קובי אמש (שלישי), כשלא הצליח להעביר את התקציב - בפעם השלישית, לאור התנגדות חברי האופוזיציה, יצא 'כיכר השבת' לעשות סדר בהליך שצפוי להוביל להדחתו של קובי מהעירייה.

כפי שדווח ב"כיכר השבת", רון קובי ניסה אמש להעביר את התקציב בפעם השלישית, אך נכשל לאחר שתשעה חברים הצביעו נגד ושישה הצביעו בעד. בתום ההצבעה אמר קובי בזעם: "זהו יום שחור לעיר טבריה".

רגעי ההצבעה על התקציב (מתוך הפייסבוק של עיריית טבריה)

החוק קובע כי באם ראש העיר לא מצליח להעביר תקציב בתוך שישה חודשים ממועד הבחירות לעירייה, שר הפנים, במקרה זה אריה דרעי, ימנה בתוך שבועיים ועדה למילוי תפקיד המועצה, מה שמכונה "ועדה קרואה".

בסמכותו של דרעי, שהפך למטרה להתנגחות על ידי ראש העיר טבריה בחודשים האחרונים, להחליט על סיום כהונתו של קובי ולקבוע כי הוועדה הממונה מטעמו תמלא גם את תפקיד ראש העירייה.

בשבועות האחרונים מינה דרעי את בועז יוסף, מנהל מחוז צפון של משרד הפנים, לערוך בדיקה ולבחון האם קובי מסוגל להעביר את התקציב של העירייה. בישיבה הלילה הוכח כי קובי לא מסוגל להעביר את התקציב, לאחר שלא השיג רוב בעדו.

בימים אלו צפוי לגבש מנכ"ל משרד הפנים חברי ועדת בדיקה שתבחן את תרומתו של ראש העיר לאי אישור התקציב ומנגד תבחן את פעילות חברי המועצה.

הוועדה תשמע עדויות, בין היתר של אנשי מקצוע, חברי המועצה וראש העיר עצמו וצפויה לסיים את עבודתה ובדיקתה בתוך שבועיים. בתום 14 יום, רשאי מנכ"ל משרד הפנים, להאריך את פרק זמן העבודה של הוועדה באם לא תגיע למסקנות עד אז.

חברי הועדה ייבדקו את התנהלותו של רון קובי מול חברי המועצה, עובדי העירייה והתושבים, ובעיקר מה הן הסיבות שהוא לא הצליח לאשר את התקציב לשנה הקרובה.

בתום עבודתה צפויה הוועדה להמליץ האם להדיח את קובי או להשאירו בתפקידו ולהסתפק בפיזור המועצה. לאחר קבלת הדו"ח, יוזמן קובי לשימוע אצל שר הפנים.

במידה ויוחלט על הפסקת כהונתו של קובי, תמונה ועדה קרואה שתיטול את תפקידי חברי המועצה וראש הרשות ומנהל השלטון המקומי הוא זה שיכין רשימת מועמדים למילוי התפקיד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר