צודק או חכם?

לפיד ובנט מתווכחים: החוק של מי יגייס חרדים לצה"ל?

אחרי פרסום תכניתו של נפתלי בנט, טען שותפו לשעבר, יאיר לפיד כי הטענה שאין שום חוק שיכול לכפות על החרדים להתגייס - מקוממת ולא נכונה. בנט הגיב בפוסט משלו (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: Miriam Alster/FLASH90)

ח"כ יאיר לפיד, מספר 2 במפלגת כחול לבן, פרסם היום (רביעי) פוסט בעמוד הפייסבוק שלו עם הטענה כי אם יהיה חוק, החרדים יתגייסו.

"למתנגדי חוק הגיוס יש תמיד אותה טענה: עזבו אתכם משטויות, הם מודיעים בלעג, אף חרדי לא יתגייס אם הוא לא ירצה. שום חוק לא יכול לכפות על החרדים גיוס. הטענה הזו מקוממת, ובעיקר לא נכונה", טוען לפיד.

לדבריו, "אחרי שהעברנו את חוק הגיוס המקורי, ב-2014, היתה עצירה מסויימת בגיוס החרדים. הפוליטיקאים שלהם (שהיו אז באופוזיציה), חגגו. "אמרנו לכם!" הם צהלו, "אמרנו לכם שזה לא יעבוד!" עניתי להם אז שעדיף שיחכו. ידענו מראש שתהיה תגובת מחאה לחוק, אבל צפינו שהיא תעבור תוך שנתיים שלוש. למעשה זה לקח פחות מזה".

"אחרי הנסיגה הראשונית מספרי הגיוס בקרב החרדים החלו לעלות ומאז הם עולים באופן עקבי (למרות שעדיין לא מספק). מה שהיה מרשים עוד יותר, היה הגל הגדול של יציאה לעבודה אצל גברים חרדים. מרגע שהוסר מעליהם האיסור לעבוד, התברר שהם רוצים מה שרוצה כל אחד מאתנו: לפרנס בכבוד את עצמם ואת ילדיהם".

לפיד הוסיף, "מאז, למרבה הצער, השתנו התנאים. נתניהו פירק את הממשלה, הלך לבחירות והקים ממשלה חדשה עם החרדים. הממשלה הזו ביטלה את חוק הגיוס ועצרה את כל תוכניות ההכשרה-לעבודה שהקמנו לגברים החרדים. את הכסף שנחסך הם העבירו שוב לקצבאות ותמיכות. התוצאה המצערת היא שכבר שלוש שנים יש ירידה במספר הגברים החרדים שיוצאים לעבוד. העקרון, לעומת זאת, הוכח מעל לכל ספק: כל עוד יש חוקים מתאימים ויש מי שמוכן לאכוף אותם, הציבור - כולל הציבור החרדי - מציית להם".

את הפוסט סיים לפיד בקביעה כי "את חוק הגיוס צריך להעביר, ואחר כך צריך לוודא. שתהיה לו אכיפה כמו כל חוק אחר. אם זה יקרה, יתברר לכולם שהם דווקא כן מתגייסים. בדיוק כמו כולנו".

בתגובה כתב נפתלי בנט בפוסט משלו, "יאיר, פשוט לא נכון. עובדתית. ‏החוק שלך יגייס (אולי) קולות לבחירות אך לא יגייס אף חרדי, ‏וישמר רבבות חרדים כנזקקי תמיכה לכל חייהם. למי זה טוב?".

בנט הוסיף כי התכנית שלו אומנם לא פופולרית, אך תוביל ל"יציאת רבבות חרדים לעבודה, גידול בגיוס חרדים ותגמול מיידי ראוי לכל חיילי צה"ל".

"זה ההבדל בין תכנית פופולרית לתכנית אפקטיבית", סיים בנט. "זה ההבדל בין להיות "צודק" לבין להיות חכם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר