"תכבד את ההסכם"

'עוצמה יהודית' לפרץ: תתפטר עבור בן גביר

המתח ב'איחוד מפלגות הימין' עולה הערב שלב. ב'עוצמה יהודית' מבקשים מרפי פרץ להתפטר מהכנסת כדי שבן גביר ייכנס, אך הוא לדבריהם מנסה להתחמק מפניותיהם (אקטואלי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel/FLash90)

גורמים בעוצמה יהודית מותחים הערב (רביעי) ביקורת על יו"ר הבית היהודי הרב רפי פרץ. לדברי הגורמים, פרץ אינו מקיים את חלקו בהסכם עם עוצמה יהודית ובמקום לנסות ליישם את ההסכם הוא מתעלם ממנו.

כזכור, ההסכם בין הבית היהודי והאיחוד הלאומי לעוצמה יהודית קובע כי במידה ויתמנו שרים מטעם איחוד מפלגות הימין הם יתפטרו לטובתו של הנציג הראשון של עוצמה יהודית, איתמר בן גביר.

בימים האחרונים פנו גורמים בעוצמה יהודית לרב רפי פרץ ולבצלאל סמוטריץ' לאחר היוודע כי ראש הממשלה החליט למנותם לשרים, אולם בעוד סמוטריץ' בוחן משפטית אם אפשר לחוקק את החוק הנורבגי בממשלת מעבר או לחילופין להתפטר מהכנסת גם ללא חוק נורבגי מורחב ולאפשר לבן גביר להיות ח"כ, הרב פרץ מתעלם מפניות הגורמים.

לדברי גורם בכיר בעוצמה יהודית, "הרב רפי פרץ מתחיל לאכזב אותנו. שכבנו בשבילו על הגדר, בזכותנו הוא נכנס לכנסת כפי שהוא העיד אף בעצמו, ובנסיבות אלו מצופה ממנו להסתפק בתפקיד שר החינוך שהוא תפקיד חשוב ביותר, ולאפשר לאיתמר בן גביר להיות חבר כנסת".

הגורם מוסיף כי "לא חייבים לקבל הכל, לאכול הכל ועדיין להישאר עם תיאבון - בזכות ההסכם הרב רפי הפך להיות שר, חבר בקבינט, הבית היהודי עם ארבעה חברי כנסת, נתון שהוא מעבר לכל פרופורציה ביחס לכמות המצביעים שהבית היהודי הביאה, ולמרות זאת הוא מתעלם מהפניות. זו לא דרך ארץ וזו אינה דרכה של הציונות הדתית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר