הסדר פשרה

שופרסל דיווחה על מוצר כ'כשר' ותשלם פיצויים

עוגיות המיובאות מאיטליה הוצגו ברשת שופרסל ככשרות. תביעה ייצוגית הוגשה ובסופו של דבר הגיעו להסדר פשרה במסגרתה יקבלו חברי מועדון הלקוחות 740,000 ש"ח (ארץ)

שופרסל, אילוסטרציה (צילום: Uri Lenz/FLASH90)

חברת שופרסל, תפצה את חברי מועדון הלקוחות בסכום של 740,000 שקלים, במסגרת הסדר פשרה שנחתם מול תביעה ייצוגית נגדם.

בכתב התביעה, עליו דיווח אבישי גרינצייג בעיתון מעריב, נטען כי שופרסל ייבאה עוגיות מאיטליה, עליהן נכתב כי הן בהשגחת ועד הכשרות OU ובאישור הרבנות הראשית לישראל.

אך מתברר, כי עוגיות אלו היו ללא כל השגחה למשך תקופה ארוכה. בנוסף, בחלק מהתקופה, העוגיות היו כשרות לאוכלי חלב נוכרי.

התובע הייצוגי, עו"ד אייל אמרגי, שהגיש את התביעה לבית המשפט המחוזי, סיפר כי רכש בסניף בחדרה עוגיות מתוצרת ויצ'נז'י המיובאות ומשווקות מאיטליה.

בכתב התביעה נטען כי העוגיות סומנו כ"כשר חלבי אפיית ישראל, ללא חשש חדש, בהשגחת ועד הכשרות OU ובאישור הרבנות הראשית לישראל" - למרות שהן לא היו כשרות.

בחברת שופרסל טענו לבית המשפט כי "המוצר יוצר תחת השגחה מטעם גורמים מוסמכים באיטליה, ובהתאם לכלל דרישות הכשרות על פי דין תורה, כך שמבחינה הלכתית המוצר בעל השגחה כשרותית מלאה, וזאת אף בהתאם לתצהיר מפורש מטעם הסמכות הרבנית המשגיחה באתר היצור באיטליה".

כאמור, בסופו של דבר הגיעו להסכם פשרה, ולפי דיווחו של גרינצייג במעריב, חברי מועדון הלקוחות של הרשת יקבלו 740,000 שקלים סך הכל כפיצוי על המחדל. התובע הייצוגי יקבל 30 אלף שקלים כגמול על ההטבה שהעניק לקבוצת הניזוקים, ועורכי דינו יקבלו 120 אלף שקלים נוספים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר