המתיחות חוזרת

שוב נתק עם ש"ס? דגל מסתערת על המסורתיים בפריפריה

כמו במערכת הבחירות הקודמת, גם הפעם מתכוננים ב'דגל התורה' להסתער על קולות המצביעים המסורתיים בערי הפריפריה, למרות שהדבר הוביל בעבר לקרע ולמתיחות מול מפלגת ש"ס (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
דרעי ומקלב (צילום: Yaacov Cohen/Flash90)

הקרב בין 'דגל התורה' לש"ס על קולות הפריפריה מתעורר שוב: בבחירות לכנסת ה-21 נוצרה מתיחות בין המפלגות על רקע השאלה המסורתית "למי שייכים הקולות המסורתיים של אנשי הפריפריה".

כעת, עם ההכרזה על בחירות חדשות, נראה שהמתיחות בין המפלגות מתעוררת שוב. ב'דגל התורה' לא מבזבזים זמן וכבר מסתערים על הערים החילוניות בהם אין נציגות מסודרת לדגל התורה זאת כלקח מהבחירות הקודמות, אז קיבלה יהדות התורה קולות רבים בערים החילוניות וביישובים.

ח"כ אורי מקלב שהחל כבר את פעילותו בנושא, יצא בסוף השבוע לסיור בשדות החקלאים בדרום. בשיחה עם 'כיכר השבת' אמר כי "בבחירות הללו ייעשה מאמץ מיוחד וניסיון להרחיב את שורות המצביעים במקומות שאין בהם נציגות מקומית קבועה אך יש בהם בסיס קולות ליהדות התורה".

במפגש בשדות החקלאים שבדרום יחד עם מנהל מטה 'דגל התורה' שבתאי מרקוביץ דיברו החקלאים על הקשיים והצרכים במשך כל השנה כולה. אך בכירים ב'דגל התורה' בטוחים כי זהו תחילתו של מסע בערי הפריפריה על מנת לדלות קולות פוטנציאלים ליהדות התורה.

לפני מספר ימים פגש ח"כ מקלב בלשכתו בכירים מעולם התשובה. במפלגה מינו את נציג 'דגל התורה' בהרצליה אלעד צדיקוב ליו"ר מטה התשובה. לדברי צדיקוב, "רבים מעולם התשובה נעזרו ונעזרים על ידי דגל התורה, דבר אשר עשוי להביא קולות נוספים למפלגה".

כזכור, במהלך הבחירות האחרונות שרר נתק בין יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני ליו"ר ש"ס השר אריה דרעי על רקע ביקורו של מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי בערי הפריפריה, שם קיבלה יהדות התורה קולות רבים מתוך המגזר הספרדי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר