פרסום ראשון

המבחן הראשון של החרדים בצפת: יתנגדו לתכנית שרעה למגזר?

תכנית נדל"נית גדולה, שצפויה לעלות על שולחנם של חברי עיריית צפת, בישיבה שתתקיים היום, מעמידה את הנציגות החרדית בדילמה, האם להישמע לראש העיר - בניגוד לטובת המגזר (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"א בסיון תשע"ט | 24.06.19
ראש העיר אוחנה (צילום: דוד כהן)

פרסום ראשון: דריכות בצפת לקראת ישיבת המועצה הערב (שני), במהלכה צפוי ראש העיר שוקי אוחנה להעלות לדיון את אחת הסוגיות הנפיצות שעלולות להשפיע על המשך אכלוס החרדים בעיר: תכנית בנייה חדשה בעיר.

המבחן הגדול יהיה של חברי המועצה החרדים, החברים בקואליציה של אוחנה, האם ליישר עמו קו ולתמוך בהצעתו, או להעדיף את טובת המגזר החרדי שהתכנית צפויה להרע עמו.

קצת רקע: בערים מעורבות אוכלוסייה כמו צפת, מתעוררת בדרך כלל בעיה כאשר העירייה באה לבנות סמוך לשכונות מעורבות. במקרה המדובר, בניית מאות יחידות דיור ליד שכונת כנען, כבר עברה את מרבית האישורים הנדרשים.

השטח המיועד לבניה, שאושר בוועדה המחוזית לתכנון ובניה בצפון, מתוכנן לבניינים בני ארבע קומות, המותאמים אף למגזר החרדי, אך למרבה ההפתעה הודיע ראש העיר כי הוא יעלה הערב את הנושא לישיבה המועצה, תוך דרישה להגיש התנגדות לוועדה, ולשנות את תמהיל הדירות לבניית ווילות וצמודי קרקע - דבר שעשוי להקשות על אדם חרדי לקנות דירה במקום.

הצעת ההחלטה של התכנית (צילום מסך)

הטענה הנשמעת, היא שאוחנה חושש כי שכונה המותאמת למגזר החרדי תשנה את אורח החיים בשכונה - שתהפוך לחרדית לחלוטין. יצוין, כי למרות - ואולי בגלל - התחרדות העיר, הביקוש לדירות בצפת נמצא בשיא.

גורמים חרדים בעיר צפת, ששוחחו עם 'כיכר השבת', חוששים כי איפשהו בדרך ישתבשו התוכניות, והשטח המדובר יוקצה רק לדירות צמודי קרקע, שאינן תואמות למגזר חרדי וליכולותיו.

כעת עושים נציגי החרדים בעיר מאמץ להותיר את האישורים על כנם, כך שכן יותאמו עבור המגזר החרדי. נותר לראות, האם החרדים שמהווים רוב בקואליציה של אוחנה, יצביעו בעד הצעתו להעביר את ההתנגדות למועצה הארצית לתכנון ובניה, או יצביעו בעדה - לטובת המגזר.

מעיריית צפת נמסר ל'כיכר השבת' בתגובה לידיעה: "צפת הינה עיר של כל תושביה - חרדים ולא חרדים כאח, החיים יחד תוך כבוד הדדי. כך לדוגמה, במכרזים שהתקיימו לבניה צמודת קרקע (שכונת מצפה ימים) נגשו חרדים, דתיים וחילונים, והאוכלוסיה בשכונה תהיה מעורבת".

"הסיבה שעבורה מבקשת העיריה לשנות את התוכניות מבניה רוויה לצמודי קרקע הינה מתוך רצון לפתח את העיר: בעיר קיימים מספר מכרזים לבניה רוויה (בשכונת מצפה ימים), אך קבלנים לא ניגשים אליהם בשל חוסר כדאיות כלכלית. הסיבה שאין להם היתכנות כלכלית היא בשל השיווק בשיטת 'מחיר למשתכן' מה שמגביל את הריווחיות לקבלן מחד, והטופוגרפיה הקשה - שמייקרת את עלויות הפיתוח מאידך".

"לנוכח העדר הענות מצד קבלנים לבניה רוויה שגורמת למתחמי דיור 'להיתקע' בלי ביקוש, ומתוך ראיה רחבה ונכונות לפתח את העיר ולשמור על יופיה, החליטה העיריה על הסבה של שטחי בניה רוויה לשטחי בניה צמודת קרקע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר