יוזמת אדלשטיין

נתניהו בוחן הצעה לביטול הבחירות; כחול לבן: ספין

יו"ר הכנסת אדלשטיין בודק את האפשרות לביטול הבחירות. בליכוד מסרו כי נתניהו יבחן את ההצעה, כחלון תומך וב'כחול לבן' טוענים כי מדובר בספין. כל הפרטים על היוזמה (אקטואלי)

נתניהו ואדלשטיין. ארכיון (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)

היוזמה לביטול הקדמת הבחירות - שוב צוברת תאוצה, בעקבות החלטתו של יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין - לפי הדיווח במהדורה המרכזית של 'החדשות', לבדוק את היתכנות המהלך.

לפי הדיווח, חברי כנסת פנו לאלדשטיין כדי שיפעל למנוע את הבחירות המיותרות, לדעתם. אדלשטיין בדק את האפשרות ולבסוף נמצא מתווה מסוים שהופך את המהלך לאפשרי מבחינה משפטית.

בשלב הראשון נשיאות הכנסת תכונס כדי לבטל את פגרת הבחירות, אליה יצאה הכנסת מהרגע שהוכרזו הבחירות ובה אי אפשר לחוקק חוקים. לאחר שהכנסת תחזור לפעילות, יחוקק חוק חדש לביטול בחירות שכבר הוכרזו.

במצב הנוכחי אין אפשרות כזאת אך במידה ואדלשטיין יצליח לקבל קונצנזוס רחב למהלך ולהגיש תמיכה של 80 חברי כנסת, הרי שהיוזמה תוכל לצאת לפועל. אדלשטיין מנסה לגבש תמיכה למהלך - מהקואליציה והאופוזיציה, ובמקביל בודק האם קיימת אפשרות לכונן ממשלה רחבה.

מ'הליכוד' נמסר בתגובה כי "ראש הממשלה נתניהו מתייחס בכובד ראש ליו"ר הכנסת אדלשטיין והוא יבחן את הצעתו בימים הקרובים".

גם יו"ר 'כולנו', שר האוצר משה כחלון, הביע תמיכה במהלך: "הבחירות הקרובות מיותרות, יקרות ומזיקות למשק. כל יוזמה שתביא לביטולן מבורכת".

מ'יהדות התורה' נמסר כי "כפי שהודענו בעבר, הבחירות החוזרות מיותרות ובזבזניות שנגרמו בגלל גחמה של איש אחד. אין לנו כל בעיה להתמודד שוב בבחירות ונדע להוכיח את כוחנו בעזרת השם. אם נידרש לביטול הבחירות - נבחן מי ומי השותפים הפוליטיים במהלך כזה ורק לאחר מכן נכריע".

מנגד, ב'כחול לבן' מסרו כי זהו "עוד ספין שנועד להשכיח מהציבור שנתניהו נכשל בהקמת ממשלה, העדיף את טובתו האישית וגרר במו ידיו מדינה שלמה לבחירות מיותרות. נתניהו מבין שהוא עומד להפסיד את הבחירות ומחפש עכשיו פתרונות קסם. אנחנו הולכים לבחירות ובני גנץ יהיה ראש הממשלה הבא של ישראל".

יו"ר כחול לבן, רא"ל (מיל') בני גנץ, אמר כי "הפרסומים הערב מבהירים- נתניהו מפחד מגזר הדין הציבורי, ונתניהו משקר - אין שום משא ומתן עם כחול לבן".

ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק צייץ נגד המהלך וכתב: "מי שייתן יד לביטול פיזור הכנסת יהפוך לשותף, הלכה למעשה, למעשה השחיתות מבית המדרש של נתניהו: שיעבוד המדינה, הממלכתיות והשיטה לתועלת אישית ולהישרדות אישית. מי שיתמוך בחרפה הזו להצלת נתניהו יגורש מהעיר".

נפתלי בנט, התייחס גם הוא ליוזמה וכתב: "ראש הממשלה נתניהו, ויו"ר כחול לבן גנץ, תתעשתו! מדינת ישראל אינה משחק ילדים. מה אתם עושים?

"נתניהו גרר את אזרחי מדינת ישראל לבחירות מיותרות בשביל צרכים אישיים, ואז, חודש אחרי מחליט לבטלם, וכעת בני גנץ נלחם בביטול בחירות מיותרות לצרכים אישיים? אתם משתקים את מדינת ישראל לשנה שלמה (שנת 2019 כולה תבוזבז בבחירות!); מגדילים את השנאה והקיטוב בעם שלנו. סתם. ללא שום צורך. זה משחק?!".

בנט הוסיף ואמר: "שיהיה ברור: ברמה האישית, הבחירות החוזרות האלו נפלו עליי מהשמיים כמו זכייה בלוטו, אבל הם רעות רעות למדינת ישראל. אתם אנשים רציניים. תקבעו שניכם הערב, שבו כל הלילה, תסכמו על ממשלה נורמלית, ותבטלו את הבחירות המטופשות הללו.

"אם לא, אנחנו נגיע עם כל העוצמה שיש בנו, בעם ישראל, ונכניס לכנסת אנשים שלא רואים בזה משחק, אלא באים לעבוד למען עם ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר