נצחון למתפללים

בית משפט דחה העתירות: בית הכנסת ב'זכרון' ייבנה

במשך חמש שנים נמנעה בניית בית הכנסת בזכרון יעקב לאור מאות התנגדויות שונות שהוגשו נגד התכנית. היום, דחה בית המשפט את העתירות ובית הכנסת ייבנה כמתוכנן (משפט)

שאול כהנא | כיכר השבת |
בית כנסת, אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

שטח של כחצי דונם שהוקצה לבניית בית כנסת עמד, שמהלך חמשת השנים האחרונות, במרכזה של סערה ציבורית במושבה הצפונית זכרון יעקב.

אל מול בקשת הציבור הדתי להקים את המבנה נערמו לא פחות מ-103 התנגדויות משלל סיבות וטענות. מרבית ההתנגדויות עסקו בפגיעה לכאורה בתקנות ונהלים או בחשש מהדתה ושינוי צביון הישוב.

בנוסף, 181 עותרים המתנגדים לבית הכנסת טענו כי בזכרון יעקב למעלה מ-33 בתי כנסת ובאופן יחסי לכמות התושבים ביישוב מדובר בלא פחות משיא ישראלי, לכאורה.

את מתפללי בית הכנסת ייצגו עורכי הדין עודד נשר – שותף וראש מחלקת ליטיגציה אזרחית במשרדו של ד"ר יחיאל וינרוט – ועו"ד ענבר שלח, שהוכיחו כי לא נפל רבב בהחלטת המועצה המקומית להקצות את השטח לבית הכנסת.

השופט אברהם אליקים סגן נשיא ביהמ"ש המחוזי בחיפה דחה את העתירה, ביקר בחריפות את העותרים כנגד בית הכנסת והשית עליהם הוצאות משפט בגובה 60,000 ש"ח.

בין היתר קבע ביהמ"ש כי העותרים התנהלו בחוסר תום לב, הציגו מידע שגוי מבלי לתת לכך הסבר והצביע על שלל ליקויים בטענותיהם. הוא ציין כי משרד הפנים, מועצת זכרון יעקב והעמותה פעלו כשורה.

סאגת הקצאת הקרקע לבית הכנסת הסעירה את תושבי זכרון ואף גלשה לתקשורת הארצית שם זכתה לסיקור נרחב. עם מתן ההחלטה מאמינים מתפללי בית הכנסת כי השקט ישוב לשרור במושבה, תוך שיתאפשרו חיים משותפים בין כל זרמי האוכלוסייה, בכבוד הדדי.

עורכי הדין עודד נשר וענבר שלח ממשרד ד"ר י. וינרוט ושות' אמרו היום כי: "בית המשפט שם היום סוף ליותר מעשור של נסיונות חוזרים ונשנים למנוע הקמת בית כנסת בידי עמותה, שכל מטרתה קירוב לבבות ותרומה לקהילה. מדובר בפסק דין חשוב הממחיש את גבולות ההתערבות בהחלטות הרשות, ואנו מברכים עליו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר