שר תחבורה חדש

שבת ראשונה של השר סמוטריץ': 111 יהודים יחללו שבת

יו"ר 'האיחוד הלאומי' ח"כ בצלאל סמוטריץ' נכנס השבוע, באופן רשמי, לתפקידו במשרד התחבורה ומתברר כי גם במשמרת שלו, כבר בשבת הראשונה, 111 יהודים יחללו את השבת הקדושה (בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
השר בצלאל סמוטריץ' (צילום: יונתן סינדל / Flash90)

יו"ר 'האיחוד הלאומי' ח"כ בצלאל סמוטריץ' נכנס השבוע, באופן רשמי, לתפקידו כשר התחבורה, אך מתברר כי גם במשמרת שלו, כבר בשבת הראשונה - 111 יהודים יחללו את השבת הקדושה.

על פי הדיווח של העיתונאי חיים לוינסון ב'הארץ', בשבת הקרובה יועסקו 272 עובדים בעבודות הרכבת, מתוכם 111 יהודים. "בקשות הרכבת לעבודה בשבת הועברו לשר חיים כץ קודם כניסתו לתפקיד, אבל בשבת הקרובה העבודות הן כבר תחת אחריותו".

כזכור, ח"כ סמוטריץ' הרבה לתקוף את ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר התחבורה דאז ישראל כץ על שאישרו עבודות רכבת בשבת: "מדינת ישראל בכל שנות קיומה הקפידה על שמירת השבת בפרהסיה ודאגה שלא תבוצענה פעולות כלשהן הפוגעות בקדושת השבת וברגשות הציבור".

סמוטריץ' הוסיף אז: "רכבת ישראל הינה גוף ממלכתי-ציבורי, ושכזה עלינו לדאוג ששמירת השבת תישמר גם בו". במכתב לנתניהו הוסיף: "אבקש את התערבותכם המהירה למניעת חילול שבת ולפגיעה ברגשות הציבור".

במכתב אחר לרה"מ, כתב ח"כ סמוטריץ': "לחילול שבת ישנם גדרים ברורים מאוד של מותר ואסור ושל מתי ואיך ניתן להתיר, ועל פניו הגורם המוסמך לפסוק בכך הוא הרבנות הראשית לישראל".

נתניהו על משבר השבת, לפני כשנתיים

במכתב מבקש סמוטריץ מהשר התחבורה דאז ישראל כץ ונתניהו לפנות בעניין לרב הראשי. "ככל שיתקבל אישור שלו לביצוע העבודות בשבת כמובן שנעמוד מאחורי האישור אולם ככל שהוא יקבע שאין הצדקה לביצוע העבודות לא נוכל להשלים עם ביצוען תוך חילול שבת. קווי הרכבת נסגרים מעת לעת לתקופה קצובה לשם ביצוע עבודות תחזוקה וכך גם צירי תנועה ראשיים. ניתן יהיה גם את העבודות הללו לבצע באמצע השבוע, גם אם תהיה כרוכה בכך אי נוחות גדולה יותר".

כאמור, בשבת הקרובה, לראשונה תחת כהונת השר בצלאל סמוטריץ', 111 יהודים יחללו את השבת בעבודות הרכבת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר