ה'נגיד' הפתיע. צפו

100 דולר לכל אברך - "לכבוד שבת קודש"

מי שהלך היום ברחובות העיר מודיעין עילית, 'בירת האברכים', זכה מהנגיד שלמה רכניץ למתת יד מפתיעה בדמות שטר של 100 דולרים. לזכות מי ניתנה הצדקה וכמה חילק הנגיד בסה"כ? (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
רכניץ בפעולה (צילום: שמואל גיטלר)

הוצאות היום יום של האברכים בני התורה החיים ממלגות ומשכורות מצומצמות, מביאה לכך שרובם סובלים ממצב כלכלי דחוק ביותר. אולם מפעם לפעם הם רואים רווחה קטנה - אחת שכזו הייתה היום (חמישי), כאשר הנגיד שלמה יהודה רכניץ הפתיע, וחילק כסף לאברכים.

ל'כיכר השבת' נודע, כי רכניץ, השוהה בימים אלו בישראל, הגיע לעיר מודיעין עילית - 'בירת האברכים', לביקור חולים אצל גיסו החולה ל"ע.

כשיצא מבית גיסו והחל לנסוע לכיוון ירושלים, עצר רכניץ ליד אברך שחזותו מעידה עליו שהוא בן תורה, ונתן לו 100$ וביקש כי יתפלל על גיסו לרפו"ש.

רכבו של ה'נגיד', בכניסה למודיעין עילית

מפאת קוצר הזמן, החליט רכניץ להמשיך לחלק את הצדקה "לכבוד שבת קודש", מתוך ידיעה כי "שבת היא מלזעוק ורפואה קרובה לבוא", ובוודאי משום כך תבוא ישועה לגיסו החולה בעז"ה.

אחד האברכים שזכה לקבל ממתת ידו של רכניץ מספר ל'כיכר השבת', כי הנגיד חילק את הצדקה לאברכים מכל העדות והחוגים, חסידים, ליטאים וספרדים, ובלבד שהצהירו בפניו כי הם אברכים בני תורה.

במשך שעה ארוכה עצר רכבו של הנגיד באזורים שקטים בעיר, ללא המולה סביבו, וחילק את הכסף לאברכים שבמקרה חלפו לידו. מכיון שהתאחרה השעה, עלה רכניץ לאחד מקווי האוטובוס של מודיעין עילית והמשיך שם את החלוקה לכל נוסע הקו - אברכים, נשות אברכים וכלל הנוסעים.

לאחר שירד מן האוטובוס, פגש ילד עיוור שהמתין יחד עם אחותו הגדולה, והעניק גם לו שטר של 100$ וביקש ממנו כי יבקש מאביו שירכוש לו צעצועים.

רכניץ, הנחשב לאחד התורמים הגדולים לעולם התורה והישיבות, זכור מחלוקות דומות שערך בעבר, בעיקר סמוך לישיבת מיר בירושלים.

בחלוקה המדוברת, היום, פיזר הנגיד את ממונו לצדקה ללומדי תורה, בסכום כולל 25 אלף דולרים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר