'פרשיית השבוע'

שר החינוך: כך נפעל למניעת תקיפות בבתי הספר החרדים

שר החינוך רפי פרץ, שהידק את היחסים עם הסיעות החרדיות, בראיון מיוחד: העימותים בימין; החינוך החרדי; דגל ישראל במוסדות החינוך; מניעת תקיפת ילדים במוסדות והאהבה למרן הגר"ע יוסף (TV)

ישי כהן | כיכר השבת |
(מנהל אולפן: אריאל ליבא)

יו"ר 'איחוד מפלגות הימין', שר החינוך הרב רפי פרץ, הידק את היחסים בין הציונות לציבור החרדי עד כדי שהחרדים רואים בסיעה הציונית דתית - חלק מהסיעות החרדיות בכל הנוגע למאבקים על הסטטוס קוו במדינה.

בראיון מיוחד לתוכנית 'פרשיית השבוע' מדבר השר פרץ על העימותים בתוך הימין והניסיון לרוץ יחד; החינוך החרדי; דגל ישראל במוסדות החינוך; האהבה למרן הגר"ע יוסף זצוק"ל; מניעת תקיפת ילדים במוסדות החינוך והמעבר החד מהעולם הרבני לפוליטיקה.

כותרות הראיון

הפילוג במפלגות הימין: "יש עבודה עכשיו לחזור ולחבר את הכוחות זו משימה לאומית ואנחנו חייבים לעשות את הדבר הזה, לחבר את הקולות של הימין, כדי שממשלת ימין תקום לאחר הבחירות הבאות, בראשותו של בנימין נתניהו. אנחנו רוצים את זה ואנחנו עובדים על זה. לאט לאט נחבר את כולם.

"בסיום המו"מ נרוץ כגוש מפלגות הימין, חלקו יהיה חיבור טכני אך לדוגמה עם בצלאל (סמוטריץ'. י.כ.) זה לא יהיה טכני. זה יהיה וודאי יחד".

בנט ושקד: "אנחנו בדיבור איתם ואנחנו לאט לאט מתכנסים ואני מאמין שבסופו של דבר נמצא את הדרך ללכת ביחד. אני חושב שהדבר הזה הוא קריטי ואנחנו צריכים לשים הרבה דברים בצד ולהתפשר כדי שנלך ביחד. עשינו את זה בפעם הקודמת עם 'עוצמה' ואם הייתי יכול הייתי היום מתפטר כדי למלא את חלקי איתם, ואני מאמין שנשב ונדבר בעז"ה"

היחסים עם המפלגות החרדיות: "אני אוהב מאוד את הציונות הדתית ואוהב מאוד את הציבור החרדי ורוצה בטובתו. אני יודע מה הערך של לימוד התורה ואני ראה את הגמילות חסד ואת הדברים הנפלאים שקורים בעולם שמה, ואני בהחלט בעד.

"אני לא רוצה להגיד מה היה בעבר, אני רוצה להגיד עלי. אני לא מתבייש בזה שאני רוצה לשמור על התורה, על השבת ועל הכותל.

הקשר עם אריה דרעי: "יש לנו קשר קרוב כבר הרבה שנים. זכיתי לשבת הרבה מאוד על שולחנו של מרן הרב עובדיה יוסף וישבנו ביחד סביב אותו שולחן וזה מה שחיבר בינינו.

"כשהרב עובדיה נפטר, ירדתי מהאוטו 2 קילומטר לפני והחלטתי שאני חייב להגיע למיטה. עליתי וירדתי וחוץ ממסוק עשיתי שמה הכל והגעתי ליד המיטה ואמרתי תהילים וליוויתי את המיטה והרגשתי שכיבדתי צדיק גדול בישראל.

חוק הגיוס: "אם היינו ענייניים, הייתה ממשלה היום. איווט ליברמן יודע בדיוק כי החרדים ויתרו והם הסכימו למכסות. מה שיש היום, צה"ל אומר 'אני לא צריך יותר' והחרדים אומרים שזה בסדר גמור. חייבים ללכת על כל מיני רעיונות דימיוניים? יש בדיוק הכל, ואם היינו הולכים בשום שכל וקשב, כבר היה ממשלה היום.

"אני חושב שאם אנחנו מתבוננים בסוגיה אנחנו רואים פריצת דרך מאוד גדולה מבחינת הציבור החרדי, ממקום שבו הצבא היה במקום אחד למקום שבו הצבא הוא חלק מתפיסת העולם של החרדים ואני חושב שהדבר הזה נפלא. כרב צבאי לשעבר אני אומר לכם שהצבא שומר על הצרכים של הציבור החרדי.

ההסתה של ליברמן: "זה עוול, זה בושה להגיד דבר כזה על הציבור הזה, הציבור הזה הוא ציבור מסור שאוהב את עם ישראל, תורם לעם ישראל. החיילים תורמים וגם אלו שלומדים תורה בישיבות תורמים.

תקיפת הילדה - לפעול ללימוד מוגנות: "מאוד בזהירות, אני יודע את השפה העדינה, אני יודע שלא כל מילה היא מקובלת וגם אני לא אומר לילדים שלי כל מילה, ואנחנו צריכים בעיקר דרך ההנהלה לדאוג שהילדים יהיו בטוחים מאה אחוז.

"לא יכול להיות שההורים יחששו לשוח את הילדים שלהם למוסדות החינוך ואני עובד על זה שמשרד החינוך יעשה הכל, מעט אולי נצטרך לומר, אבל העיקר זה המעטפת ועל זה אנחנו אחראיים".

הנפת דגלי ישראל: "אמרתי באופן כללי שאנחנו כולנו מקבלים ויונקים ממדינת ישראל והמדינה מרעיפה עלינו כל כך הרבה טוב ואנחנו צריכים לבטא את תודתנו. גם בפוניבז' מניפים את דגל ישראל ביום העצמאות".

מדינת הלכה: "מדינת ישראל, היא קודם כל התגשמות חזון נביאי ישראל לתפיסתי האמונית. אני בן הציונות הדתית ולפני מאה ועשרים שנה אנחנו החלטנו שאנחנו עולים לארץ ישראל קמעה קמעה, לאט לאט, שותפים הולכים בדרך ולאט משפיעים. יש עכשיו סטטוס קוו ואנחנו צריכים לשמור עליו ואיפה שנוכל שדברים יתקבלו ביחד ובהקשבה משותפת לשם נתקדם הלאה".

המעבר מהעולם הרבני לפוליטיקה: "בפוליטיקה, הדבר המורכב הוא שלפעמים מדברים איתך א' ובכלל מתכוונים ב'. אני צריך להבין את כללי המשחק, אבל מבחינתי, ואני אומר את זה בכנות, אני אמרתי את זה: בשבילי, להיות בפוליטיקה, זה חלק מעבודת ה' שלי היום. אני מאמין שדרך זה שאנחנו בונים פוליטיקה נקייה היא פוליטיקה ראויה ודרכה נוכל לרומם את בית הנבחרים שלנו".

מספיק ללמוד? "לא כמה שעות, אבל מקפיד מאוד מאוד שיהיה לי כל יום הרבה זמן לזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר