מח"ש חוקרת

זה הצעיר ממוצא אתיופי שנהרג מירי שוטר

סולומון טקה, בן 18, צעיר ממוצא אתיופי, הוא הצעיר שנהרג אמש (ראשון) מירי של שוטר בלבוש אזרחי. המשטרה ענה כי השוטר חש בסכנה לחייו. ארדן: "אירוע קשע וחמור" (חדשות)

סולומון טקה (צילום: ללא קרדיט)

סולומון טקה, בן 18, צעיר ממוצא אתיופי, הוא הצעיר שנהרג אמש (ראשון) מירי של שוטר בלבוש אזרחי, בשכונת קריית חיים בחיפה. לפי המשטרה, השוטר ביצע את הירי לאחר שטקה זרק לעברו אבנים והוא חשש לחייו. המחלקה לחקירות שוטרים פתחה בחקירת המקרה.

השוטר החשוד שירה בצעיר שוחרר הלילה מבית החולים 'כרמל' בחיפה. הוא ניקר במשרדי מח"ש בחיפה וטען כי הירי בוצע מתוך הגנה עצמית. הבוקר הוא יובא לדיון בהארכת מעצרו בבית משפט השלום. השוטרים קראו למפגינים לקיים הפגנה מסודרת וניסו להסביר להם כי מח"ש לא קשורים למשטרה.

במקביל, נערכה הפגנה ספונטנית מול תחנת המשטרה בה נשמעו קריאות נגד מח"ש. "רצחו אותו בדם קר", קרא אחד המפגינים, "אסור לנו לוותר", הוא הוסיף וקרא למפגינים להילחם בכל הכוח אך במקביל לשמור על תרבות.

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, התייחס למקרה והביע זעזוע עמוק וצער רב על האירוע הקשה. השר ארדן ציין כי אירוע בו מוצא אדם את מותו על ידי שוטר הינו קשה וחמור ויש לחקור אותו בדחיפות ולוודא שיינקטו בעקבותיו כל הצעדים הנדרשים וכי יופקו כל הלקחים.

עוד נמסר מטעמו של השר ארדן כי הוא עודכן על ידי מ"מ המפכ"ל כי המחלקה לחקירות שוטרים במשרד המשפטים קיבלה דיווח מהמשטרה באופן מיידי, נציגיה הגיעו לזירת האירוע ופתחו בחקירה.

השר ארדן הוסיף ואמר כי הוא "מצפה מהמחלקה לחקירות שוטרים וממשרד המשפטים לנהל את החקירה ולהגיע למסקנות בקשר לפרטי האירוע הקשה במהירות ובשקיפות מלאה לציבור".

לפי הודעת המשטרה, הצעירים התקוטטו והשוטר, בלבוש אזרחי, ניסה להפריד ביניהם. אלא שאביו של אחד המעורבים טען כי לא היה שום עימות.

במשטרה ציינו כי "בשעות הערב התקבל במשטרה דיווח על אירוע מצער בקריית חיים שבמהלכו נהרג צעיר כתוצאה מירי. כוחות משטרה הגיעו למקום ובבדיקה ראשונית של נסיבות הארוע, עולה כי שוטר שלא היה בתפקיד ושהה עם אשתו ושלושת ילדיו הקטנים בגן שעשועים סמוך למקום, הבחין בקטטה ברחוב בין מספר צעירים וניסה להפריד בין הצדדים".

עוד ציינו במשטרה כי "בשלב מסויים לאחר שהזדהה כשוטר החלו הצעירים ליידות לעברו אבנים. השוטר שלטענתו חש בסכנת חיים ביצע ירי שנסיבותיו נבדקות. הצעיר שנפצע מהירי פונה במצב קשה למרכז רפואי רמב"ם ובהמשך נקבע מותו בבית החולים. השוטר נחבל מספר חבלות בפלג גופו העליון ופונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים".

חובש בכיר רכוב על אופנוע מד"א גל סטבסקי סיפר: "כשהגעתי למקום ראיתי את הפצוע שוכב במרכז הכביש כשהוא מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה. הענקתי לו טיפול רפואי מידי שכלל עיסויים ועצירת דימומים והוא פונה במהירות לבית החולים בניידת טיפול נמרץ של מד"א שהגיעה למקום תוך המשך ביצוע פעולות החייאה כשמצבו קריטי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר