נאום מיוחד

ראש המוסד: "מגייסים חרדים לכל הפעילויות"

בנאום מיוחד ב'כנס הרצליה', פרס ראש המוסד יוסי כהן את עיקרי משנתו הביטחונית, התייחס לנעשה בכל החזיתות עמן מתמודדת ישראל - וחשף את מגמת שילוב החרדים בארגון הביון (בארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
נאומו המלא של ראש המוסד (צילום: מתוך IDC Herzliya בפייסבוק. תמונה: Flash90)

ראש 'המוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים', יוסי כהן, חשף היום (שני) בנאום שנשא בהרצליה: "החלטנו לשלב במוסד גם חרדים".

"התחלנו בשנתיים האחרונות כמה שיתופי פעולה בענין זה, אחד מהם עם ארגון פרדס, וזאת אחרי מסלול הכשרה מותאם וארוך. הכוונה, לשלב חרדים בכל תחומי הפעילות של הארגון", אמר יוסי כהן.

ב'כנס הרצליה', במרכז הבינתחומי בעיר, פרס ראש המוסד את עיקרי משנתו הביטחונית, והתייחס לנעשה בכל החזיתות עמן מתמודדת ישראל, במזרח התיכון ובכלל.

את תשומת הלב תפסה התבטאותו יוצאת הדופן, לפיה "המוסד מזהה היום הזדמנות נדירה להגיע להבנה אזורית שתביא להסכם שלום כולל. חלון הזדמנויות אולי חד-פעמי".

אילוסטרציה. מתוך קמפיין גיוס חרדים למוסד

וכך שרטט יוסי כהן את תמונת המצב האזורית: "אנו מזהים שני תהליכים עקביים, מתנגשים. מצד אחד, יש מדינות המכירות בישראל, מקבלות את קיומנו ומקיימות יחסים של שיתוף פעולה מתוך כבוד הדדי. עם שתיים מתוכן יש הסכם - ירדן ומצרים. הסכמים יציבים ואסטרטגיים. למעגל החשוב הצטרפו מדינות נוספות, חלקן באופן סמוי מן העין - יש שותפות אינטרסים ושיתופי עולה, ערוצי תקשורת פתוחים".

"זו קבוצה של מדינות רציניות, השואפות לשיתוף פעולה ולפתרון הוגן וריאלי של סכסוכים", המשיך ראש המוסד. "את עקרונות הלחימה שלנו אנחנו מיישמים גם במערכה על השלום. אנו עוסקים בכך שנים, רק לאחרונה הוחלט על חידוש הקשרים בין ישראל לעומאן והקמה של נציגות משרד החוץ שם, אחרי מערכה חשאית ארוכה".

יוסי כהן אף גילה, כי "לאחרונה הקים המוסד מנהלת המתמחה בתחום המדיני-אסטרטגי ומקדמת אותו בכל האמצעים העומדים לרשות המוסד. בעקבות כך הוא טען, כאמור: "אנחנו מזהים הזדמנות נדירה להגיע להבנה אזורית שתוביל להסכם שלום כולל. האינטרסים המשותפים והמאבק נגד יריבים משותפים - כולם יחד מייצרים חלון הזדמנויות, אולי חד-פעמי. תפקידו של המוסד להוביל את המאמץ. מדינות אלו לא מוכנות לסבול את ההתנגות הבריונית של איראן - היא מושכת בדיוק לכיוון ההפוך ומנסה לייצר הגמוניה אזורית ולשים את ישראל כמוקד שנראה".

אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

"אין לנו גבול משותף עם איראן, תחרות על משאבים וכו' - אין שום סיבה שמדינה במרחק 2,000 ק"מ תהיה איתנו בעימות כלשהו. לצערי, המצב הנוכחי הוא תוצאה של שילוב מסוכן של דת ולאומנות. בדבר אחד אי אפשר להאשים את איראן - תום לב או רצון טוב. גם כשחתמה על הסכם הגרעין, שבעיניי הוא הסכם רע, עשתה זאת מתוך אילוץ ובגלל לחצים שהופעלו עליה. בשבועות האחרונים התחוללה שורה של התקפות על מתקני דלק, מיכליות, שגרויות וכו'. הדיון בשאלה מי אחראי להתקפות הוא דיון חיוני, אבל אני אומר בוודאות כי איראן עומדת מאחורי התקפות אלו - הן אושרו על ידי ההנהגה האיראנית והוצאו לפועל על ידי משמרות המהפכה. איראן מאיימת שאם לא יוסרו או יוקלו הסנקציות היא תגרום לנזק כבד".

לדבריו, "איראן ממשיכה לראות בטרור כלי השפעה לגיטימי. משמרות המהפכה ומינסטריון המודיעין אחראים לשורה של פעולות, אחראים לרצח של אנשים באירופה, ניסו הוציא לפועל פיגוע בצרפת (שסוכל). בראש חוליית הטרור עמד דיפלומט איראני - איש שגרירות איראן בוינה, שכעת במעצר. בנוסף, לאחרונה נחשפה פעילות כוח קודס באפרקה. תאי מפגעים נוספים שהופעלו על ידי המינסטריון נחשפו גם באזרבייג'ן, ארה"ב, דנמרק וזהו רק קצה הקרחון".

"המוסד ואגף המודיעין לוקחים חלק עמוק בחשיפת המזימות ופועלים שכם אל שכם עם ארגוני המודיעין המובילים בעולם. להבערת האש במרץ הפרסי מצטרף משהו חמור בהרבה - איראן מגדילה את היקף הפקת האורניום. הדרג המדיני הנחה להאיץ את הייצור בצנטריפוגות", סיים ראש המוסד את נאומו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר