'מיגון העורף'

דיון בכנסת: אין הרתעה ישראלית מול חמאס

במליא הכנסת התקיים דיון פגרה בנושא תקצוב המיגון לעוטף עזה. אחרי שמספר ח"כים זעמו על התנהלות הממשלה, השיב השר סמוטריץ' - שבחר לתקוף את התנהלות השמאל (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

מליאת הכנסת קיימה היום (שני) דיון בהצעה לסדר בנושא "תקצוב למיגון בעוטף עזה, לרבות בערים הגדולות", בעקבות בקשתם של למעלה מ-25 חברי כנסת, מה שמחייב קיום דיון למרות הפגרה.

ח"כ מאיר כהן אמר בדיון כי "אם תשאלו את תושבי עוטף עזה, המערכה אף פעם לא הסתיימה. היא נמשכת 24 שעות, שבעה ימים בשבוע במשך שנים. ממשלת ישראל בראשותו של מי שמוסיף לעצמו את התואר "מר ביטחון", הפך המיגון לאסטרטגיית הלחימה".

"ההתרעה הישראלית מול החמאס לא קיימת. אותו ארגון שביבי התחייב למוטט רק צמח והפך לישות ריבונית בדרום המופקר. נתניהו לא רק שלא מוטט את החמאס, הוא גם הצמיח את הג'יהאד שהפך מארגון זניח וסורר למכתיב המדיניות, לזה שאחראי על פעימות הלב של תושבי הדרום".

ח"כ אלי אבידר אמר כי "ראש בית"ר, זאב ז'בוטינסקי כתב במאמרו "קיר הברזל", ש"לעולם לא ישכון שלום בינינו לבין שכנינו, אם לא נקים "קיר ברזל" שיבהיר שבכוח לעולם לא ינצחו אותנו". אך המציאות הנוכחית בעוטף אינה של "קיר ברזל", היא אפילו לא קיר של קרטון, כשהדרום נשרף יום אחרי יום ונתניהו משלם דולרים לאיסמעיל הנייה בתקווה שהנייה יואיל בטובו להפסיק".

"זה לא "קיר ברזל" וגם לא קיר של נייר, כשהחמאס יורה טיל על מרכז הארץ ונתניהו רץ בבהלה להכריז שזו הייתה טעות, כאילו שמדובר בלחיצת כפתור אקראית של פקיד מנומנם של החמאס".

להם השיב שר התחבורה בצלאל סמוטריץ', "יש מילה אחת שלא שמעתי, מילה אחת קטנה - סליחה. חרטה. אבן שטיפש אחד זורק לבאר, 20 חכמים לא יודעים להוציא. שנים אתם מטיפים לנסיגות, להענקת פרסים לטרור, למסירת שטחים מארץ ישראל".

"אז נכון, היה ראש ממשלה מושחת, שכעומק החקירה העמיק את העקירה ועשה את האיוולת הזאת, זאת איוולת שהשמאל הישראלי דחף לה במשך שנים ומחא כפיים, חברים. כשגירשו את חבריי ואת משפחתי מגוש קטיף, ישבו השמאלנים במדינת ישראל בבתי הקפה ומחאו כפיים כשכל הביטחוניסטים חתמו".

סמוטריץ' הוסיף: "אתם מציעים להחליף פרה בחמור. אתם מציעים למוטט את שלטון חמאס, ואז להביא לשם את אבו מאזן. במילים פשוטות: לקחת את עזה, להכפיל אותה פי 20 ולשים אותה ביהודה ושומרון, מטר מנתב"ג, על הרכס ששולט טופוגרפית וביטחונית על רוב רובה של מדינת ישראל. זה מה שאתם מציעים. הרי אין לכם את האומץ להתייצב מול הציבור הישראלי ולהגיד: מי שרוצה שלום, שקט וביטחון לאזרחי ישראל צריך לשלוט בשטח. אין לזה תחליף".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר