הרג הצעיר האתיופי

ח"כ משה ארבל ספד לסלומון טקה: "אנחנו האחראים"

מאות בני אדם השתתפו היום בהלוויתו של סלומון טקה, הצעיר בן העדה האתיופית שנהרג שלשום בחיפה מירי שוטר - והצית מחאה עממית. בין הסופדים לו, בלט ח"כ ארבל מש"ס, שנשא דברים נוקבים (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
סלומון ז"ל, הצעיר שנהרג מירי השוטר (צילום משפחתי)

ח"כ משה ארבל נשא היום (שלישי) דברי הספד כואבים, בהלוויתו של סולומון טקה ז"ל, בן העדה האתיופית שנהרג בחיפה מירי שוטר, ומותו עורר גל מהומות מחאה של חבריו ואנשי קהילתו.

"משפחת המנוח, סולומון היקר", פתח חבר הכנס מש"ס את דבריו. "בפרשת עגלה ערופה, כתוב בתורה שיצאו זקני העיר ואמרו 'ידינו לא שפכו את הדם הזה, ועינינו לא ראו'".

"שואלים חז"ל: האם יתכן שזקני העיר הם שופכי דמים? מה הפירוש שזקני וחכמי העיר אומרים 'ידינו לא שפכו את הדם'? ומסבירים, שכאשר נמצא חלל בשדה, ישנה אחריות על זקני העיר; ישנה אחריות על מנהיגי העם".

ממראות המחאה האלימה (צילום: דוברות המשטרה)

ח"כ ארבל המשיך בדברי תוכחה: "אנחנו כאן כדי לקחת את אותה אחריות, לבוא ולהסתכל בעיניים למשפחת טקה, לעדה המפוררת הזו, ולומר סליחה, מחילה וכפרה; סליחה שלא עשינו מספיק. שרת המשפטים היוצאת הקימה יחידה ממשלתית למאבק בגזענות, ורק שבוע שעבר ישבתי עם ראש היחידה, מבני העדה, והוא פרס בפני שאין סמכויות לאכיפה פלילית".

"אז מה עושים, מקבלים פניות ומעבירים הלאה... בשביל זה הוקמה היחידה?!", האשים חבר הכנסת החרדי, והבטיח: "יחד עם ידידי, ח"כ גדי יברקן, נפעל כדי שליחידה הזו תהיה סמכויות אכיפה פליליות, כדי שגזענות תהיה מילה גסה, כדי שהכאב הגדול הזה לא יהיה לשווא".

ח"כ ארבל (צילום: כיכר השבת)

ארבל סיים את ההספד הכאוב ואמר: "יש לי תקווה; אני מאמין שבכוחות משתפים - אין קואליציה ואין אופוזיציה במאבק בגזענות - החלל הזה יהיה האחרון. מכאן ולהבא, רק בשורות טובות. יהי זכרו של סלומון ברוך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר