בעקבות מעצר העריק

הפגנת 'הפלג' בירושלים: עימותים עם שוטרים; 22 עצורים

מאות מבני 'הפלג הירושלמי' הפגינו בצומת הרחובות יפו - שרי ישראל בירושלים, במחאה על מעצר העריק, בנו של בכיר ב'בני תורה' והתעמתו עם המשטרה • 22 מפגינים נעצרו • צפו בתיעוד (ארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ט בסיון תשע"ט | 02.07.19
(צילומים: ישי כהן וחיים גולדברג, כיכר השבת)

מאות מפגינים השתתפו בשעות הצהריים(שלישי) בהפגנת 'הפלג הירושלמי' בצומת הרחובות יפו - שרי ישראל בירושלים, במחאה על מעצר העריק, בנו של בכיר במפלגת 'בני תורה', כפי שנחשף ב'כיכר השבת'. בשעה 19:15 הוכרז בהפגנה - "ויחזור לתלמודו", והמפגינים התבקשו על ידי המארגנים לפנות את כל הצמתים.

המפגינים חסמו את הכביש ואף ירדו אל פסי הרכבת בכדי למנוע את נסיעת הרכבת הקלה והתעמתו עם השוטרים שהגיעו למקום כדי לפנות אותם.

השוטרים עצרו 22 מפגינים בחשד להפרת הסדר הציבורי. במשטרה טענו כי במקום כ-2,000 מפגינים.

במהלך ההפגנה, אחד מפרשי המשטרה איבד שליטה על הסוס והחליק על הרצפה, הסוס נפל, דרס את הפרש ואת אחד המפגינים ושניהם נזקקו לטיפול רפואי, אך במשטר התעלמו מהמפגין שנפצע ועדכנו את התקשורת רק על הפרש - "במהלך ההפגנה נפצע פרש משטרה לאחר שמעד עם הסוס בעקבות מפר סדר שלא פינה את ציר התנועה והוא פונה לקבלת טיפול רפואי".

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

במשטרה עדכנו כי בעקבות המחאה "צומת הכבישים ירמיהו - שז"ר נחסם לתנועה ע"י המפגינים. בעקבות כך ישנם עומסי תנועה בכבישים המובילים לצומת. כוחות המשטרה פועלים להכווין התנועה לדרכים חלופיות. לבאים ויוצאים מירושלים - מומלץ לבחור בכביש 9 (הארזים) / בגין / 443.

כפי שנחשף ב'כיכר השבת', תלמיד ישיבה שעוכב הלילה לבדיקה שגרתית באשדוד, זוהה כ'עריק' מהצבא, נעצר והועבר לידי המשטרה הצבאית.

מדובר בתלמיד ישיבת 'מאירת שמועה' בראשות הגאון רבי נחום רוזנבלט בעיר אשדוד. התלמיד עוכב לבדיקה שגרתית על ידי משטרה אזרחית בעיר, במהלכה התברר כי הוא מוגדר עריק מצה"ל משום שלא התייצב בלשכת הגיוס להסדרת מעמדו, וזאת במצוות רבותיו.

כאמור, תלמיד הישיבה הועבר למשטרה צבאית. מדובר בבנו של סגן ראש עיריית בית שמש מטעם מפלגת בני תורה, מלאכי כי טוב. במשטרה נערכים להפגנות שיתקיימו כבר הערב ברחבי הארץ כבר הערב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר