"סוף לישראבלוף"

אהוד ברק הפתיע: "נביא לביטול חוק הגיוס"

לפי התכנית של אהוד ברק, צה"ל יגייס לפי צרכיו, ויתגמל יותר את המתגייסים. כלל האזרחים, כולל חרדים וערבים, יעשו שירות לאומי במקביל לשילוב חרדים בשוק התעסוקה (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: Flash90)

ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, ערך היום (שלישי) מסיבת עיתונאים במהלכה הפתיע כאשר הודיע כי יפעל לביטול חוק הגיוס במתכונתו הנוכחית - בתוך שנה.

"הגיע זמן שינוי. הגיע זמן תיקון", אמר ברק, "הגיע הזמן שנהיה עם אחד. הגיע הזמן שישראל תפרח למען כל הישראלים. ולכן אנחנו כאן היום, כדי לומר לציבור: כי ממשלה שנהיה שותפים להקמתה, תוביל תוך שנים עשר חודש לביטול חוק הגיוס. סוף לישראבלוף. נביא וניישם תכנית שילוב: מגיוס למראית עין, להשתלבות בעין".

לדברי ברק, "אנחנו מתחייבים לחתוך את הקשר הגורדי הזה שהסתבך ללא מוצא. כשם שחתכתי את הקשר הגורדי של ישיבה חסרת תוחלת ומדממת בדרום לבנון לאחר כמעט 20 שנה. כך גם הפעם, נחתוך את הקשר הגורדי הזה, אם תתנו לנו את אמונכם, וננוע קדימה, מכפייה שנכשלה - לשילוב מצליח".

ברק הזכיר, "אני, עבדכם, לפני 20 שנה כראש הממשלה - הקמתי את וועדת טל שעסקה בשאלת גיוס בני הישיבות ודחית השירות בצה"ל. לכולנו היו כוונות טובות. אבל יש לאמר את האמת. יישום חוק טל נכשל. וזה היה גורלם של כל הניסיונות מאז".

"ולכן, הגיע הזמן לומר אמת! זה לא עבד ולא יעבוד. גם הפעם, הגיע הזמן למנהיגות שתיקח אחריות ותפעל לשינוי המציאות מן היסוד. תכנית השילוב שאנו מתחייבים אליה, תיכון על ארבעה יסודות:

ראשית, צה"ל, יגייס על פי צרכיו ,ואת כל מי שמבקשים לשרת בו וימשיך להיות 'צבא העם'. המשרתים בצה"ל יזכו משכר הולם. שנית, כל יתר הצעירות והצעירים בחברה. כולל ערבים ישרתו שרות אזרחי-לאומי.

שלישית, מקסימום אזרחים חרדיים, נשים וגברים, ישתתפו שוק התעסוקה. רביעית, הסדרה מכבדת לקבוצת לומדי תורה מצטיינים שתורתם אומנותם. כחלק מהמסורת והמחויבות היהודית עליה הכריז עוד דוד בן גוריון.

אהוד ברק טען כי "תוכנית השילוב, שאת עקרונותיה הצגתי כעת, מתמודדת עם אחד החוליים המהותיים בחברה, ועם פצע מדמם ביחסים שבין חרדים לשאינם חרדים".

"זוהי תכנית חברתית ולאומית. זוהי תכנית שמשנה ומעצבת מציאות. זה מה שהחברה הישראלית צריכה. זה מה שהכלכלה הישראלית זקוקה לו. זה מה שנכון לעשות".

ח"כ יאיר לפיד הגיב בחשבון הטוויטר שלו: "שבע שנים אנחנו נלחמים על חוק הגיוס כדי שנוכל להגיד לילדים שלנו "הדם שלכם לא שווה פחות". אין לנו שום כוונה לעצור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר