מהפכת הפילנתרופיה

כך מגייסת צ'רידי מאות מיליוני דולרים • צפו

הרב שי צ'רבינסקי, מנכ"ל חברת גיוס ההמונים 'צ'רידי', מספר באולפן 'כיכר השבת' על הקמפיינים שנכשלו והיו צריכים להחזיר את הכסף לתורמים, והאם כולם הפכו לשנוררים (ארץ)

כיכר בשיתוף Charidy | כיכר השבת |
(ניהול אולפן: יוחנן בלייך)

המהפכה הדיגיטלית לא פסחה גם על תחום הפילנתרופיה, הנתינה והצדקה, כאשר קמפיינים בשיטת הכפלה (מאצ'ינג) הם כיום מנת חלקם של כל מוסד או ארגון המכבד את עצמו.

רבים מהקמפיינים, הם דרך חברת 'צ'רידי', דרכה נתרמים מאות מיליוני דולרים למטרות שונות ברחבי העולם. מנכ"ל החברה, הרב שי צ'רבינסקי, התארח באולפן כיכר השבת. צפו.

אתה חושב שהרעיון של מצ'ינג כבר מיצה את עצמו, לאחר השנה האחרונה?

"אני חושב שעדיין לא התחלנו, צ'רדי הוקמה לפני חמש שנים ע"י יהודה גורביץ' מניו יורק והצליחה ליצור מהפכה בעולם הפילנתרופיה - עד עכשיו הצלחנו בזה בגדול והיד עוד נטויה. ביצענו מהפך חשיבתי ותודעתי שלפנינו לא היה קיים. אני זוכר שהגעתי לצ'רדי אנשים היו בהלם, אמרו לי איך אתה עוזב עבודה לטובת חברה שלא תחזיק הרבה זמן מעמד, כמה כסף אפשר לקחת מאנשים. והנה אתה רואה שעבר שלוש שנים וצ'רדי עדיין קיימת, ולדעתי היא תהיה לנצח".

אנשים מתלוננים כי בכרטיס אשראי שלהם כבר לא עובר מרוב שהם מגהצים לטובת המצ'ינגים, לא הגזמתם?

"אנו שמחים שיש לנו את הזכות שבגללנו יהודים תורמים יותר ממה שהיו תורמים בלעדינו, זו זכות עצומה ומיוחדת. הקמפיינים שלנו הם הקמפיינים הכי ממוקדים ומדויקים, ולכן אנו משתדלים לכוון לקהל היעד הנכון".

איך יכול להיות שתמיד הקמפיינים שלכם מצליחים?

"ממש לא תמיד מצליחים, לפני כמה חודשים היה לנו מקרה של עמותת 'צבאות ד'', שהם לא הצליחו לגייס את הסכום המלא. הכסף שנאסף חזר לתורמים והקמפיין נחל כישלון" .

אנשים תורמים יותר לצדקה בגלל המצ'ינג?

"בוודאי שכן, למרות שיש כעס שאנו "מטרידים", אך בסופו של דבר אנשים מעריכים ומודים לנו. כל הזמן עוצרים אותי אנשים ברחוב ומודים לי על הזכות שזיכיתי אותם ואומרים לי בחיים לא נתתי כל כך הרבה צדקה, כמו בשנה האחרונה".

אז, הפכתם את כל עם ישראל לשנוררים?

"ממש לא. אנחנו רוצים להפוך את כולם למקרה שהוא אוהב, לקהילה שהוא אוהב, ולגרום לאנשים להיות מחוברים".

צפו בראיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר