קרב הרבנות בב"ב

פרסום ראשון: הרבנים הספרדים מריצים שוב את מועמדם

חבר המועצת הגר"ש בעדני ורבנים ספרדים בכירים נוספים בבני ברק, במכתב תמיכה נוסף במועמדותו של הרב צברי לרבנות העיר • טרם ידוע האם הדבר יבוא על חשבון הרבנים שהוכתרו בהלוויה (ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הגר"ש בעדני חותם לרב המיועד (באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

לאחר מינוי רב חסידי ורב ליטאי לבני ברק, מטעם העירייה, חתמו בכירי הרבנים הספרדים בעיר על מכתב תמיכה ברב שמואל צברי, כמועמדם למרא דאתרא.

כזכור, לפני מספר חודשים הלך לעולמו רבה הרשמי של העיר בני ברק, הגאון רבי שלמה קורח זצ"ל, ולאחר מכן נפטר גם הגאון רבי משה יהודה לייב לנדא זצ"ל ששימש כרב העיר מטעם העירייה, במשך עשרות שנים.

בהלוייתו של הגר"מ לנדא הוכתרו הגאון רבי שבח צבי רוזנבלט והגאון רבי יצחק אייזיק לנדא כממשיכי דרכו, הראשון ליטאי והשני חסידי - בנו של הרב המנוח.

מעמד ההכתרה - בהלוויה (באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

כעת נפתח הקרב הרשמי בדרך לרשת את מקומו של רב העיר הרשמי, הגר"ש קורח, שכיהן מטעם משרד הדתות ושהמועצה הדתית הייתה תחת שליטתו.

ל'כיכר השבת' הגיע מכתבם הטרי של רבני עדות המזרח בעיר התורנה, בו הם כאמור קוראים למנות את הרב שמואל צברי לכיסא עליו ישב הרב קורח ז"ל.

על המכתב חתמו חבר מועצת חכמי התורה הגר"ש בעדני, הגר"ש בן שמעון, הגר"מ פחימא והגר"י רצאבי, והם קוראים בו למינוי ר"ש צברי, המשמש כיום כראש מוסדות 'דרכי איש'.

מכתב הרבנים הספרדים (צילום מסך)

יצוין, כי זו לא התמיכה הראשונה לה זוכה הרב צברי: כפי שפורסם ב'כיכר השבת', כבר לפני כשנה וחצי הביעו רבני בני ברק הספרדים את תמיכתם בו כמועמד מטעמם לרשת את מקומו של הגר"ש קורח זצ"ל.

בעקבות כך אף פורסם מכרז ברשומות לבחירת רב לעיר, אלא שהתהליך נעצר מאחר והתקרב מועד הבחירות המקומיות ולאחר מכן הארציות, ועל פי חוק בתקופות שכאלו אסור להוציא מכרזים מסוג זה.

כעת, בהתקרב מועד הבחירות לכנסת - שלאחריו יהיה ניתן למנות רב לעיר מטעם משרד הדתות - הוציאו הרבנים מכתב נוסף, בו הם מבהירים את דעתם הברורה.

יצוין, כי בנו של הגאון רבי שלמה קורח זצ"ל מעונין ככל הנראה אף הוא בתפקיד הנחשב.

השאילה העיקרית שעדיין נותרה פתוחה, היא האם בסופו של הליך ייבחר לתפקיד רב שיחזיר לעצמו את הסמכויות וההשפעה של 'רב עיר' - על חשבונם, אולי, של הגרי"א לנדא והגר"ש רוזנבלט שנבחרו מטעם העירייה לשמש כרבנים המופקדים על מערכת הכשרות.

מכתב תמיכה של הגר"ש קורח זצ"ל (צילום מסך)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר