הגרעין האיראני

הנשיא טראמפ מזהיר את איראן: "האיומים ינשכו בחזרה"

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הזהיר הלילה את איראן לאחר איומיה כי תמשיך לגביר את העשרת האורניום בניגוד להסכם: היזהרי, האיומים ינשכו אותך כפי שאף אחד לא ננשך מעולם (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
נשיא איראן רוחאני ונשיא ארה"ב טראמפ (צילום: Amir Levy/Flash90 ושאטרסטוק)

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הזהיר הלילה (חמישי) את איראן לאחר איומיה כי תמשיך לגביר את העשרת האורניום בניגוד להסכם: "היזהרי, האיומים ינשכו אותך כפי שאף אחד לא ננשך מעולם".

הנשיא כתב הלילה: "איראן פרסמה אזהרה חדשה. רוחאני אמר שהם יעשירו אורניום ב'כל כמות שנרצה' אם אין הסכם גרעין. תיזהרי עם האיומים, איראן. הם יכולים לחזור ולנשוך אותך כמו שאף אחד לא נשך לפני".

בתוך כך, נשיא צרפת עמנואל מקרון הביע את הסכמתו לבקר באיראן בכדי להפיג את המתיחות ולנסות להגיע להסכמות בנושא הגרעין.

כזכור, בתחילת השבוע הודיעה איראן העשירה יותר מ־300 ק"ג של אורניום ברמה של 3.67%, וזה בניגוד גמור לכמות המותרת לפי ההסכם הגרעיני שנחתם עם העולם.

הנשיא רוחאני אמר בישיבת הממשלה באיראן: "אנחנו נשים בצד את המחויבות שלנו במסגרת ההסכם ונגדיל את רמת ההעשרה לכל כמות שנחשוב שהיא הכרחית ונדרשת".

לדבריו: "החל מ־7 ביולי, הכור באראק ישוב למצבו הקודם, שהצדדים האחרים נהגו לטעון כי הוא 'מסוכן' ועלול לייצר פלוטוניום, וזאת אם השותפות האחרות להסכם לא ימלאו אחר המחויבויות שלהן במסגרת ההסכם.

"העצה שלנו לאירופה ולארה"ב היא לשוב להיגיון ולשולחן המשא ומתן שובו להבנות, לכיבוד החוק והחלטות מועצת הביטחון של האו"ם. תחת התנאים האלה, כולנו יכולים לציית להסכם הגרעין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר