התעלומה בים

פוטין מודה: השריפה הייתה בצוללת גרעינית

בעקבות הביקורת על טיוח והשתקה, הודו בקרמלין כי השריפה שגבתה את חייהם של 14 מלחים, פרצה בצוללת גרעינית. "הכור הגרעיני בצוללת מבודד לגמרי", טען שר ההגנה (עולם)

צוללת, אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, הודה הבוקר (חמישי) כי הצוללת הצבאית הסודית שעלתה באש - הייתה צוללת גרעינית. השריפה גבתה את חייהם של 14 מלחים שהיו עליה.

האישור הרשמי ניתן בעקבות ביקורת נרחבת ברוסיה על ההשתקה וניסיון הטיוח של המקרה, וטענה כי השלטונות אינם מספקים את המידע על האסון.

אנשי משרד ההגנה הרוסי אמרו כי האירוע התרחש בשני אך לא נחשף באופן רשמי עד יום שלישי בשל ההשלכות הגרעיניות, וטענו: "אין בזה שום דבר לא חוקי. זה תואם את החוק הרוסי הנוגע לסודות מדינה".

בפגישת עבודה בין הנשיא פוטין לבין נציגי משרד הביטחון הרוסי, שהתקיימה בקרמלין, חשף הנשיא הרוסי את העובדה שהצוללת הייתה גרעינית ושר ההגנה, סרגי שויגו נחשף לפרטים מהתקרית.

לדברי שויגו, "הצוללת הייתה הגרעינית מבודדת לחלוטין ובלתי מאוישת. המלחים הגנו עליה ופעלו על פי כל הנהלים". הוא הוסיף כי האש פרצה בתא הסוללות של הצוללת.

את ההודעה הראשונה על האירוע מסר משרד ההגנה הרוסי באיחור של יום, ובו דיווח על התאונה ומסר כי המלחים נהרגו כתוצאה משאיפת עשן וחומרים רעילים. הרוסים לא פירטו כיצד פרצה השריפה וגם לא את שמה של הצוללת או סוגה.

עד הבוקר, סירבו ברוסיה להתייחס לסוג הצוללת ולמסור פרטים נוספים, אך כאמור, בשל הביקורת והחששות הציבוריים, הוחלט לחשוף כי מדובר בצוללת גרעינית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר