"אין ממצא חד משמעי"

במח"ש עדיין בודקים: האם השוטר ירה לקרקע?

נשקו של הקצין, הטוען כי ירה לעבר הקרקע כדור שניתז לגופו של סלמון טקה, נלקח לבדיקה שלא העלתה ממצאים חד משמעיים התומכים בעדותו. במח"ש מחפשים עדי ראייה (ארץ)

סלמון טקה (צילום: ללא קרדיט)

הקצין שירה והרג את סלמון טקה, טען כי ירה לעבר הקרקע והכדור ניתז על הצעיר, בן העדה האתיופית. בעדותו במשטרה הסביר כי לא ירה באוויר, שכן מדובר בסביבת בנייני מגורים. עם זאת, על פי דיווח היום (חמישי) של יהושע (ג'וש) בריינר בעיתון 'הארץ', עד עכשיו, אין בידי חוקרי המשטרה ממצאים חד משמעיים התומכים בגירסתו של הקצין.

על פי הדיווח, נשקו של הקצין הועבר לבדיקה בליסטית במחלקה לזיהוי פלילי שבמטה הארצי של המשטרה, ואחת האפשרויות הנבדקת במסגרת חקירת מח"ש היא כי הכדור פגע בחומה או בגדר שהיתה ליד טקה, ומשם והכדור ניתז ממנו אל עבר מרכז גופו והביא למותו.

גורם המעורה בפרטי החקירה אמר ל'הארץ' כי קיימים "פערים משמעותיים" בין גרסת הקצין לבין גרסת עדי הראייה ובמח"ש ממתינים לדו"ח הסופי של המכון לרפואה משפטית באבו כביר.

גורמים המעורבים בחקירה אמרו לעיתון כי נתיחת הגופה עדיין לא העלתה תשובה ברורה, שכן זווית הפגיעה יכולה הייתה להיגרם גם כתוצאה מפגיעה ישירה וגם כתוצאה מהתזת הכדור מהריצפה.

מדריך נוער שראה את התקרית העיד כי "מהזווית שלי הוא לא ירה לכיוון הרגליים אלא ממש נעמד לירי מכוון", ולטענתו, הקצין "לא היה איתם באינטראקציה כלשהי של מכות".

במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש), מתקשים בינתיים לאתר עדי ראייה נוספים, ולא מצליחים לשכנע את הנערים שהיו עם סלמון טקה לשתף פעולה עם החקירה.

במערכת אכיפת החוק מעריכים כי הקצין יועמד לבסוף לדין, שכן לא היתה סיבה ממשית לשימוש באקדח או הצדקה לירי. מקור במערכת אמר ל'הארץ' כי העבירות שייוחסו לו נעות בין גרימת מוות ברשלנות, המתה בקלות דעת ואף הריגה.

על פי הגורם, גם טענת הקצין כי חש בסכנת חיים ממשית שחייבה שימוש בנשק אינה מתקבלת על הדעת לאור נסיבות התקרית.

בינתיים, בשל האיומים נגדו, שוהה הקצין באזור המרכז תחת אבטחה, בעקבות מידע מודיעיני על כוונה לפגוע בו ובבני משפחתו. הוא מוגדר כמאוים ברמה 6, הרמה הגבוהה ביותר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר