עוקץ את ש"ס

אליעזר ראוכברגר בראיון על מצוקת הדיור והאפליה

מצוקת הדיור; אפליית בנות עדות המזרח; הטענות לשחיתות בוועדת תכנון ובניה התפקוד של ראש העיר ליאון והיחסים עם איווט ליברמן • מ"מ ראש עיריית ירושלים אליעזר ראוכברגר בראיון באולפן • צפו (חרדים)

ישי ורבינא בכיכר | כיכר השבת |
(מנהל אולפן: אריאל ליבא)

אליעזר ראוכברגר, מ"מ ראש עיריית ירושלים ומחזיק תיק תכנון ובניה, בראיון מיוחד על מצוקת הדיור החרדית והאפליה כלפי בנות ספרדיות במוסדות החינוך.

כותרות הראיון:

מצוקת הדיור: "אפשר לפתור את המצוקה בירושלים, אפשר לייצר בירושלים אלפי יחידות דיור לציבור החרדי ולכלל הציבורים, אני פועל עבור כל הציבורים , ולאו דווקא עבור הציבור החרדי.

"בתקופת ניר ברקת לא הייתה התלהבות לבנייה למגורים, יותר השקיעו במלונאות ובמסחר כי שם הארנונה גבוהה ויהוו הכנסות לעירייה. המדיניות של ראש העיר ושלי לבנות למגורים ולהגדיל את מספר התושבים בירושלים, בשביל זה צריך לבנות.

מחירי הדירות בעיר: "ירושלים לא תהיה לעולם במחירי פריפריה. יש ביקושים גם לדירות במחירים של ירושלים. יש הרבה דברים שהם נעלמים. אנחנו מציפים כמה שיותר את השוק בדירות, כשיש היצע יותר מביקוש המחירים יירדו.

"חתמנו על הסכמי גג בתחילת הקדנציה של ליאון. יש כמות גדולה של דירות למגזר החרדי והכללי. 25,000 יחידות דיור ומתוכן 12,000 לציבור החרדי".

שחיתות בתכנון ובניה: "אני חצי שנה בתפקיד . יש הרבה דיבורים על שחיתויות, אבל אני לא מכיר את זה. אני מאוד מקווה ומייחל שאין שחיתות. יש אגף פיקוח ופקידים מסורים מאוד, אנשים שבאים לעבודה ובשביל לעבוד.

"פגשתי מאכערים הם מתחילים להתמעט. הם מבינים שהעירייה צריכה להתנהל בשקיפות ובהגינות. אני בעד שתהיה שקיפות ושהכל יתנהל בצורה הוגנת וישרה. מי שמגיע לו יקבל, מי שלא מגיע לו לא יקבל".

איווט ליברמן: "אין לליברמן אינטרסים בירושלים. הוא חבר של משה ליאון, אני לא רואה פסול בזה שבא חבר ורוצה לעזור לחבר אחר. אין לזה שדום קשר לדילים".

אפליה: "אין מדיניות של אפליה כלפי הציבור הספרדי. יש מקרים של אפליה, אבל מנפחים את זה הרבה יותר ממה שזה. זה עובר הכי יפה שבא מראיין ומראיין פלוני ואומרים שיש "אפליה" זה מוכר.

"יש גם הרבה אשכנזיות שלא התקבלו לסמינרים. יש הדרגתיות בדברים. יש כאלה שמקתבלים בשלב הראשון ויש כאלה בשלב השני. אנחנו תמיד מסתכלים בסוף. המקרים האחרונים שבהם צריך לטפל, אפשר לספור על כף יד את הבנות שנשארו בבית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר