"אוהבים אתכם"

הגר"ש עמאר: "יש קשיי קליטה, לא גזענות"

הראשון לציון ורבה של ירושלים הגר"ש עמאר התייחס למחאת בני העדה האתיופית ואמר: "אין עלייה שמרגשת אותנו כמו יהודי אתיופיה. רק יש קשיי קליטה. לא גזענות" • צפו (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(תמונה: הדס פרוש / Flash90)

הראשון לציון ורבה של ירושלים הגאון רבי שלמה משה עמאר התייחס, בשיעורו השבועי, למחאת בני העדה האתיופית ואמר: "אין עלייה שמרגשת אותנו כמו יהודי אתיופיה. רק יש קשיי קליטה. לא גזענות".

לדבריו: "מה שגורם להם להתנהג כך, כי יש כאלה אומרים להם זה גזענות, שונאים אותכם. תדעו לכם הכל הבל. אומרים להם כך כי זה חשבון פוליטי, עד שיוצאים דברים לא לעניין שמבזים את הקהילה בגלל זה.

"חבל הם לא כאלה. הם לא פראי אדם הם אנשים עדינים. אני לימדתי חלק מהם, הכרתי אותם מקרוב, איזה עדינות נפש, רק מסכנים סובלים ולא רוצים לקבל אותם והרבה נפלו בגלל זה".

הגר"ש הוסיף: "מה יעשו הנערים שלא רוצים לקבל אותם. ואם לומדים זה בדיעבד מרגישים לא נח ואז נופלים. הרבה מהם יכלו להיות בני תורה כי יש להם אמונה ואוהבים את השם ואת התורה".

הראשון לציון הוסיף בדבריו כי צריך להסביר להם שהכל זה עניין של קשיי קליטה: "אבל אחרי הכל זה קשיים, אבל הקשיים הם קשיים של קליטה. במקום לבוא להסביר להם שזה הקשיים ולעודד אותם זה מושך מכאן וזה מושך מכאן".

"כל אחד בא עם שפה אחרת, עם מנטליות אחרת, מנהגים אחרים, חשיבה אחרת. פתאום נמצאים כאן מכל הארצות ואנחנו מתפלאים איך יש ויכוח. הפלא הוא איך אנחנו מסתדרים חיים ביחד ב"ה ואוהבים זה את זה. אנחנו אוהבים אותם אהבת נפש אין עליה שמרגשת אותנו כמו העליה של יהדות אתיופיה".

בדבריו התייחס הגרש"מ לאפליה הקיימת בין ספרדים לאשכנזים וציין כי אנו עדיין בגלות: "אז יש לנו טענות למה לא מקבלים את הבנות שלנו לסמינר הזה, והבנים לישיבות. אנחנו מתפלאים, אבל זה הגלות. הגלות לא נגמרה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר