ארבל לשגריר

הבקשה של הח"כ מש"ס למצרים: לפתוח את הציון בדמנהור

ח"כ משה ארבל פנה לשגריר מצרים בישראל בבקשה לאפשר את פתיחת ציון האדמו"ר רבי יעקב אבוחצירא, הטמון בעיר דמנהור, למשך ארבעה ימים בחודש. המכתב המלא (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
ציון רבי יעקב אבוחצירא זיע"א (צילום: שגרירות ישראל במצרים, באדיבות ynet)

ח"כ משה ארבל (ש"ס) פנה לשגריר מצרים בישראל בבקשה לאפשר את פתיחת ציון האדמו"ר רבי יעקב אבוחצירא, הטמון בעיר דמנהור, למשך ארבעה ימים בחודש.

בפתח מכתבו לשגריר המצרי כותב ארבל: "ראשית, אבקש להודות בשמך מעומק הלב לכבוד נשיא מצרים מר א-סיסי אשר החלטתו האמיצה והחשובה לשמר את בית הקברות היהודי העתיק בן מאות השנים בשכונת "בסאטין" בקהיר הינה החלטה מעוררת כבוד והערכה למנהיגותו ולתבונתו ועל כך אני מקדים את דברי התודה וההערכה".

"יחד עם זאת", פונה ארבל לשגריר: "אני כחבר הכנסת ובתפקידי הקודם כראש מטה שר הפנים אריה דרעי פועל רבות במדינות רבות בעולם בכדי לשמר ולכבד את המורשת, ההיסטוריה, העבר המפואר והקדושה של בתי העלמין היהודיים הן כנגד פעילות אנטישמית והן כנגד תוכניות לבניה שפוגעות בכבודם של המתים אשר אנו חייבים להם את החובה האלמנטרית הזו לכבד את מנוחתם".

פנה לשגריר המצרי, ח"כ משה ארבל

ארבל ביקש מהשגריר: "כי נפעל בשיתוף פעולה יחד עם אנשי משרד החוץ הישראלי וכן יחד עם ידידי מר פאול פאקר שמכהן מטעם נשיא ארצות הברית כיו"ר המועצה הנשיאותית לשימור מורשת ארה"ב ונפעל יחד לשם אבטחת ופתיחת קבר הצדיק רבי יעקב אבוחצירא בדנמהור בשלב ראשון לפחות לארבעה ימים בחודש".

בסיום מכתבו הוסיף: "אין לי ספק כי פתיחת המקום הקדוש תביא ברכה גדולה למצרים ולנשיא שלה, ואף תעודד תיירות מכל רחבי העולם של עולי רגל להתפלל על הציון ואף להתארח במלונות מצרים בקהיר או אלכסנדריה דבר שיעודד את התיירות והכלכלה המצרית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר