סערת הרישום הספרדי

הגר"ש אנגלנדר מבהיר: בחנתי מוקדם - כדי למנוע אפליה

לאחר שהקדים את הישיבות הספרדיות במבחני הרישום ועורר סערה, מבהיר הגר"ש אנגלנדר , ראש ישיבת "בית שמעיה", כי נקט בצעד זה כדי למנוע את אפליית הספרדים • המכתב המלא (אקטואליה)

שאול כהנא | כיכר השבת |
הגר"ש אנגלנדר. ארכיון (צילום: כיכר השבת)

עולם התורה הספרדי סוער בחודשיים האחרונים - כפי שנחשף ב"כיכר השבת" - לאחר החלטת ראשי הישיבות הספרדיות, בתום אסיפת חירום, שלא לבחון תלמידים עד י"ח בתמוז, החלטה שקיבלה תוקף במכתב משותף שפורסם, התברר כי הרישום - התפוצץ, בעקבות חשיפת 'כיכר השבת', על כך שראש ישיבת 'בית שמעיה', הגאון רבי שלמה אנגלנדר, החל לבחון תלמידים למרות הסיכומים.

לאחר פיצוץ הרישום הגיעו ראשי הישיבות לאסיפה בבית הגאון רבי משה הלל הירש, חבר 'המועצת' וראש ישיבת 'סלבודקא', שהכריע, כפי שפורסם ב'כיכר', להקדים את הרישום בשבוע ימים.

הדיון בבית הגרמ"ה הירש (צילום: יהודה קריאף)

הבוקר (ראשון) מתפרסם ב'יתד' מכתבו של הגאון רבי שלמה אנגלנדר, ראש ישיבת בית שמעיה, בו הוא מבהיר מדוע הביא לפיצוץ הרישום והחליט לבחון תלמידים מוקדם ממה שסוכם.

"רבים שואלים, מדוע התחלנו במבחני הכניסה לישיבתנו, נגד התארגנות של ראשי ישיבות קטנות שליט"א", כותב הגר"ש, "לצערנו כל ההתארגנות היא שלא להבחן בישיבות הספרדיות בלבד אבל במקביל לאיסור הזה שולחים ראשי הישיבות - מזה שבועות רבים - את תלמידיהם להבחן ולהתקבל בישיבות האשכנזיות".

"הנהגה זו מהווה השפלה 'לישיבות הספרדיות'", כותב הרב אנגלנדר. "אין שום הצדקה שבחור שחביריו לספסל נבחנים ומתקבלים לישיבות האשכנזיות, יאסר עליו להבחן, רק כי הוא מעונין ללכת לישיבה ספרדית. הקו המנחה שלנו הוא שאין הבדל בעולם התורה בין ישיבות אשכנזיות לספרדיות וכל בר דעת לא יאפשר ולא יסכים לאפליה מסוג זה".

הגר"ש אנגלנדר מוסיף וכותב כי "אילו היתה הסכמה שלא שולחים למבחן לכלל הישיבות וללא יוצא מהכלל, היינו כולנו בעיצה אחת לשמור על תאריך הבחינות, אבל כשכל האיסור הוא רק על הישיבות הספרדיות, לעולם לא נוכל להסכים לאיסור זה. רבים מראשי הישיבות הגדולות בעלי נסיון ומסורת בהרבצת תורה הביעו את הסכמתם המליאה לדברים. כמו כן גם רבים מראשי הישיבות הקטנות הסכימו לדעתנו. לענ"ד, תאריך מבחן, הוא דבר האמור להתקבל בהסכמה בין ראשי הישיבות הגדולות לראשי הישיבות הקטנות – ולא להתקבל באופן חד צדדי ע"י אחד הצדדים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר