בתגובה לפוסט

יאיר נתניהו ניצח בתביעה נגד אייבי בנימין

בנו של ראש הממשלה תבע את הפעיל החברתי לאחר שזה דיווח כי נתניהו הפעיל את המוסד להנפיק דרכון זר ליאיר נתניהו, ויקבל פיצוי על סך 20,000 ש"ח מאייבי בנימין (משפט)

(צילום: FLASH90)

בית משפט השלום בתל אביב פסק היום (ראשון) כי הפעיל החברתי אייבי בנימין, ישלם פיצוי על סך 20,000 ש"ח ליאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה.

התביעה הוגשה בעקבות הפוסט הבא של בנימין: "יום אחד קורא ביבי לראש המוסד ומבקש דרכון בשם בדוי לבן שלו יאיר נתניהו, כמו למרגלים, בנימוק ביטחוני: לשמור על הבן ההולל המסתובב בעולם, שתהיה לו זהות בדויה".

בתגובה, תבע נתניהו הבן סכום של 140,000 ש"ח, בגין הוצאת לשון הרע. היום כאמור, ניצח חלקית ויקבל פיצוי על סך 20,000 ש"ח.

השופט אבי שליו קבע, "מצאתי שהפרסום נשוא התביעה מהווה לשון הרע, וכי יש בו כדי לבזות ולפגוע בשמו של התובע. עוד מצאתי כי הפרסום אינו חוסה תחת ההגנה הקבועה בחוק בדבר הבעת דעה בתום לב, אולם קבעתי כי לא נעשה בכוונה לפגוע. חרף התהיות שהועלו בנוגע למניע להגשת התביעה, לא מצאתי שהן מצדיקות את דחייתה על בסיס הטענה בדבר תביעת השתקה".

השופט הוסיף, "אמנם התובע הוא בנו של ראש הממשלה וככזה יש בו בהקשרים מסוימים המאפיינים דמות ציבורית, כגון גישה לאמצעי התקשורת ועניין ציבורי, אך למרות זאת הוא כשלעצמו אינו גוף חזק ומאיים. למעשה, מבחינות רבות, בהיותו בנה של אישיות ציבורית כה מוכרת, התובע חשוף לביקורת בהיקף ניכר, ללא יכולת להגיב לכולה. בניגוד לטענת הנתבע, לא הוכח שמי שעומד מאחורי התביעה הם גורמים חזקים אחרים, שהרי התובע הבהיר כי הוא יזם את הגשת התביעה, נוכח תסכול הולך וגובר מההאשמות שמופצות לגביו ברשתות החברתיות".

עורך דינו של אייבי בנימין, גונן בן יצחק, מסר: "אנחנו רואים בפסק הדין הישג. בית המשפט מחייב את אייבי בסכום נמוך מאוד ביחס לתביעה ומחדד את העובדה שהוא לא התכוון לפגוע ביאיר נתניהו, אלא להעביר ביקורת לגיטימית על אביו. בית המשפט גם מעלה תהיות על טענותיו של יאיר נתניהו לפיהן לא ידע על בג"ץ הצוללות ועל עיתוי הגשת התביעה. תביעה שנפתחה ברעש וצלצולים מסתיימת מבחינתם בקול ענות חלושה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר