אאא

לכל כך הרבה דברים שנראים נכונים באותו רגע, יש השלכות בשלב מאוחר יותר והפעולה הפשוטה של שפשוף ​​העיניים - מתגלה כאחד מהם.

בין אם זה בעקבות יום ארוך, לילה ארוך לפני יום ארוך, או בתום העברת שעות מרובות לצד מחשב, העיניים שלכם עייפות ומתחננות לשפשוף. "העיניים שלכם מתייבשות בדרך כלל במהלך היום", אומר ד"ר בירן מגפרה, מנתח קרנית בבית החולים "איילס". "שפשוף יכול להפיץ את הדמעות סביב פני העין ולשמן את האיזור. לחיצה על העפעפיים משחררת שמן מהם ועושה את פני השטח נחמד וחלקלק". אז יש סיבה טובה שזה מרגיש כל כך טוב, הוא אומר.

אבל "זה לא הדבר הכי מומלץ לעשות", הוא מודה. כל שפשוף יכול לגרום למחלות חמורות של הקרנית - יש אומרים שזה יכול לגרום לקרטוקונוס, שבה הקרנית נחלשת, מאבדת את צורתה ונגרם ליקוי ראייה. היא נחשבת למחלה נדירה למדי, אבל למאות אלפי אנשים יש אותה ואתם לא רוצים להיות חלק מהם.

שפשוף מסיבי גם גורם ללחץ העין לעלות. זה מגביר את הסיכון לגלאוקומה, אשר פוגעת בעצב הראייה וגורמת לאובדן ראייה לאורך זמן. כל הסיבות הללו משכנעות למדי להמנע משפשוף. למרבה המזל, יש דברים אחרים שאתם יכולים לעשות כשאתם חשים גרד או צורך לגעת בעין.

• עשו לייק לעמוד הפייסבוק של 'להיות בריא ולהישאר בריא' ותישארו מעודכנים

מה לעשות במקום לשפשף את העיניים

1. לדמוע. "דמעות מלאכותיות הן כנראה הדבר הפשוט ביותר לעשות", אומר ד"ר מגפרה. בחרו מה הנוסחה שאתם אוהבים, מנוזלית - טיפות עיניים, ג'ל או משחה, אבל אל תרכשו מוצרים שמצוין עליהם כי בכוחם לסלק אדמומיות - אלה לעתים קרובות, בסופו של דבר, מעצבנים יותר. אם העיניים שלכם כל כך יבשות, אתם צריכים להשתמש בדמעות מלאכותיות יותר מפעמיים ביום וכדאי לראות רופא אם הבעיה נמשכת.

2. להניח קומפרסים חמים מעל העיניים. נסו מטלית חמה או מסכה כדי לגרום לעיניים להרגיש רעננות. לא כמו באמצע היום, אבל זה עשוי לעזור לכם להמנע מהצורך לשפשף.

3. לטפל באלרגיות, אם יש לכם. שפשוף עיניים שמגרדות עקב אלרגיות עונתיות, יכול להתחיל מעגל קסמים. אלרגיות יכולות לגרום לגבשושיות בחלק הפנימי של העפעפיים ושפשוף מגרה אותן יותר. זה כמו לגרד טלאי יבש על העור שלכם - זה מרגיש טוב במשך כמה רגעים, אבל בסופו של דבר, הופך אותו ליותר מגורה. טיפול באלרגיות צריך לעזור להסיר את הבעיה של הצורך בשפשוף.